شناسهٔ خبر: 54930291 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

آنتي‌تز انقلاب!

صاحب‌خبر -

سال 89 يك سال پس از فتنه 88 مقام معظم رهبري در سفر به قم مباحث مهمي را كه انقلاب اسلامي در جنگ نرم با آن روبه‌رو است مطرح كردند. معظم‌له درطرح يك مبحث از يك توطئه و نقشه دشمن ياد كردند و آن رونمايي از مقوله «آنتي‌تز انقلاب» بود.
ايشان فرمودند:«سال‌هاي آخر دهه اول انقلاب به بعد، دشمن يك سياست را با استفاده از كارشناسان ايراني طراحي كرد و آن اين بود كه از قم يك آنتي‌تز انقلاب درست كنند. يعني انقلاب همانطور كه از قم جوشيد يك ضدانقلاب هم از قم به‌وجود بياورند.آمريكايي‌ها نمي‌توانستند بفهمند اين را يك خودي و ايراني به آنها ياد داد. لذا در قم زمينه فتنه را فراهم كردند. هم در مقطع اول انقلاب و هم بعد از رحلت امام (ره) اين اتفاق افتاد. اينجا هم مخالفين انقلاب طراحي كردند و مي‌خواستند از قم آنتي‌تز انقلاب درست كنند!»(1)
تحليلگران و مفسران سياسي كمتر به اين موضوع پرداخته‌اند كه دشمن از هر فرصت براي پديداري «آنتي‌تز انقلاب» بهره مي‌برد.
قم محل استقرار مراجع شيعه است. محل استقرار حوزه علميه است كه صدها مجتهد در آن به كار تدريس و تدرّس مشغولند. قم محل جوشش انقلاب و مدرسان عالي‌مقام و اكنون از جوانان پرشور 150 كشور جهان در آن مشغول آموزش فرهنگ انقلابي اهل بيت عصمت و طهارت هستند. قم اكنون صاحب بزرگترين انديشكده‌هاي فقهي و علمي، علوم قرآني و تفسيري و حديثي است. يكي از آرزوهاي دشمن اين است كه اين مركز را از درون بپوساند و چشمه‌هاي زلال معرفت الهي كه از حجره‌هاي مدارس آن مي‌جوشد را بخشكاند . آرزوي سرويس‌هاي جاسوسي دشمن اين است كه يك مارتين لوتري در آن ظهور كند و يك فضاي پروتستانتيسمي پديد آورد و از درون جعبه جادويي نفوذ به قول حضرت آقا يك آنتي‌تز به‌وجود آورد.
اما هر چه زور زدند كمتر نتيجه گرفتند. دشمن در قم به دنبال يك رنسانس شيعي است. آنها فكر مي‌كنند طلبه‌ها مثل كشيش‌هاي مسيحي هستند كه اغلب اسير فساد، دنيامداري و سوداگري بودند. آنها فكر مي‌كنند مي‌توانند ويروس اومانيسم را زير پوست حوزه علميه قم از آنجا زيرپوست حوزه‌هاي علميه سراسر كشور تزريق كنند . طلبه‌ها را چون كشيشان قرن شانزدهم اروپا به وادي پروتستانتيسم هدايت كنند.
امروز ماشين تبليغاتي دشمن طوري به ما دارند دنيا را هيجان‌آور نشان مي‌دهند كه مردم بگويند لزومي ندارد به فكر آخرت باشيم. اين تبليغ و ترويج در حوزه روحانيت بيش از قشرهاي مردمي است. آنها توليد اين هيجان را براي ساخت يك فضاي پروتستانتيسم لازم مي‌دانند.
آمريكايي‌ها با راهنمايي مشتي احمق و دروغگو باور كرده‌اند كه در ايران مي‌توانند يك انقلاب با روكش مذهبي پديد آورند و يك رنسانس را از جنسي كه در غرب رخ داد به‌وجود آورند كه نتيجه‌اش به طور طبيعي سكولاريسم و لائيسيته باشد. طي صد سال گذشته انگليسي‌ها هرچه تلاش كردند كه از دانشگاه و حوزه در ايران يك مارتين لوتر درست كنند كه پرچم پروتستانتيسم را به دست او بدهند موفق نشدند. روي محسن كديور، عبدالكريم سروش و محمد مجتهد شبستري و برخي فريب‌خوردگان در اين حوزه كار كردند و آنها هم شروع كردند به تئوري بافي و نظريه‌پردازي اما نتيجه نگرفتند.كار را هم از تخريب و تضعيف ولايت فقيه و فلسفه سياسي اسلام شروع كردند. حتي از مراجع وقت مثل شريعتمداري و منتظري هم نااميد نبودند! اخيرا كژراهه اين رويكرد به گونه‌اي رخ نموده كه محسن كديور با پخش يك ويدئو در فضاي مجازي، فاصله‌گذاري خود را با مجتهد شبستري و سروش حفظ و اعلام كرد :
«مي گويند؛ وحي الهي امري بشري است قرآن كلام محمد (ص) و روياي اوست. حتي به محمد (ص) هم منتسب نيست... نفي اين حقيقت تجديدنظر در اساس و بنيان اسلام است ارائه يك دين متفاوت با اسلام است. اين تفكر حتي تجديدنظر در اصل نبوت است... اين حرف ها چه چيز از اسلام باقي مي گذارد؟!»
بعد هم رسما در اين ويدئو از سروش و مجتهد شبستري به‌عنوان جاعلين اين دين جديد ياد مي‌كند و از آنها تبري مي‌جويد.محسن كديور از شاگردان آقاي منتظري است.او با بي‌ربط‌گويي در مورد ولايت فقيه و چنگ‌زدن به موازين تئوريك جمهوري اسلامي قبل و بعد از فتنه 88 از چيزي فروگذار نكرده است. اما در شناعت و زشتي و عفونت انديشه‌هاي سروش و مجتهد شبستري به‌گونه‌اي آزار ديده است كه رسما مي‌گويد؛ «اينها اساس و بنيان اسلام را نشانه گرفته‌اند.»
اين عاقبت پروژه آمريكايي‌ها براي پديداري «رنسانس اسلامي» ، «پروتستانتيسم اسلامي» و سرهم‌بندي پروژه عقيم آنتي‌تز انقلاب اسلامي است.
متأسفانه مجمع روحانيون مبارز و نيز مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم دو تشكل روحاني در تهران و قم با عدم پايبندي خود به اصول و مباني كه امام خميني (ره) در منشور برادري فرمودند، هم به لحاظ تئوريك و هم به لحاظ كاركرد سياسي گاهی در مسير پروژه «آنتي تز انقلاب» عمل مي‌كنند. از بيانيه‌هاي تند و غيرمستند و هيجاني امسال آنها به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب و سالگرد ارتحال امام (ره) همين رويكرد استشمام می شود. اين دو تشكل روحاني، شانس خود را در پديداري يك رنسانس اسلامي و پروتستانتيسم اسلامي در فتنه 78 و 88 و 98 امتحان كردند اما نتيجه‌اي نگرفتند. آيا وقت آن نرسيده است از رفتن به اين مسير بي‌بازگشت دست بردارند؟
كساني كه وظيفه توليد و تأمين منابع قدرت ملي را فراموش كردند و نمي‌خواهند مشاركتي در اين امر ديني و ملي خطير كنند به طور اجتناب‌ناپذير در پروژه «آنتي تز انقلاب» نقش‌آفريني مي‌كنند و اين نقش براي دنيا و آخرت آنها عاقبت به‌خيري نمي‌آورد.

پي‌نوشت:
1- بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با دانشجويان قم 4 آذرماه 89

نظر شما