شناسهٔ خبر: 54923860 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارتش رژیم صهیونیستی درباره پهپادهای حزب‌الله لبنان تحقیق می‌کند

ایوب حطاویان

شبکه ۱۱ تلویزیون اسرائیل در گزارشی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در رابطه با منشاء پهپادهای حزب الله که شنبه آنها را بر فراز آسمان اسرائیل هدف قرار داد، تحقیق خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، در این گزارش آمده است: سیستم امنیتی اسرائیل در حال بررسی منشأ این پهپادها است.

طبق این گزارش: اگرچه این سه پهپاد حامل تسلیحات نبودند، اما سیستم امنیتی اسرائیل ترس آن را دارد که این تلاش با هدف بررسی آمادگی و هوشیاری سامانه نیروی هوایی اسرائیل برای تدارک تلاش برای حملات واقعی در زمان‌های آینده باشد.

این گزارش به نقل از یک مقام نیروی دریایی اسرائیل گفت: در دریا بودیم و فرماندهی ارتش تصمیم گرفت پهپادی را که توسط حزب الله پرتاب شده بود ساقط کند. در آن مکان و نقطه، موشک باراک ۱ را برای اولین بار از  یک کشتی جنگی پرتاب کردیم.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر مدعی رهگیری ۳ فروند پهپاد حزب الله شد که در حال پرواز به سمت سکوی گازی «کاریش» بودند.

در همین زمینه، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع امنیتی صهیونیستی خبر داد که حزب‌الله سه پهپاد غیر مسلح را به سوی سکوی استخراج گاز اسرائیل بر فراز دریای مدیترانه به پرواز درآورده است.

در همین رابطه مقاومت اسلامی لبنان نیز شنبه شب با ارسال بیانیه‌ای ضمن تأیید ارسال سه پهپاد شناسایی به منطقه مورد مناقشه با رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه اعلام کرد: برای شناسایی منطقه مورد اختلاف با رژیم صهیونیستی، سه پهپاد شناسایی غیر مسلح فرستادیم و پهپادها مأموریت شناسایی خود را به خوبی انجام دادند و پیام ما به خوبی ارسال شده است.

در این بیانیه تأکید شده که این پهپادها توسط دو گروه شهید جمیل سکاف و مهدی یاغی ارسال شده است.

در همین راستا عمیر آویوی، سرهنگ ارتش ذخیره اسرائیل معتقد است حزب‌الله توانایی هدف قرار دادن اهداف راهبردی در اسرائیل را دارد.

وی تأکید کرد که دلیل اصلی این توانایی، صدها پهپادی است که حزب‌الله به منظور انجام این حملات در اختیار دارد.

انتهای پیام

نظر شما