شناسهٔ خبر: 54923494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول خبر داد:

فعالیت ۶۴ اکیپ دامپزشکی خراسان شمالی در روز عید قربان

اعظم قهرمانی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از فعالیت و نظارت ۶۴ اکیپ ثابت و سایر دامپزشکی در روز عید قربان خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر علی اکبر دلیرصحرایی نشست خبری که ۱۳ تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: این تعداد اکیپ در قالب ۸۸ دامپزشک و ناظر بهداشتی در قسمت های مختلف استان در روز عید قربان خدمات رسانی خواهند کرد.

وی گفت: بیشتر این اکیپ ها در روز عید قربان در شهرستان راز و جرگلان فعالیت خواهند داشت.

دکتر دلیرصحرایی افزود: در روز عید قربان سال گذشته ۲ هزار و ۳۹۰ لاشه دام توسط اکیپ های دامپزشکی مورد بررسی قرار گرفت که حدود ۸۰۰ کیلوگرم از آن ها ضبط و معدوم شدند.

وی با اشاره به بیماری های مشترک میان انسان و حیوان ادامه داد: برخی از این بیماری ها قبل از کشتار، برخی حین کشتار و برخی از بیماری ها نیز بعد از کشتار تشخیص داده می شوند بنابراین از مردم درخواست می شود تا دام نذری خود را به منظور جلوگیری از انتقال آلودگی در کشتارگاه کشتار کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: با ذبح دام در معابر عمومی به شدت مخالف هستیم و از مردم تقاضا داریم تا دام خود را در کشتارگاه ذبح کنند و در صورت عدم امکان در منازل خود این امر را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه تمام خدمات ارائه شده از سوی دامپزشکی طی این روز به صورت رایگان خواهد بود، تصریح کرد: اگر به ناچار دام نذری در منزل کشتار شد اکیپ های دامپزشکی می توانند با گرفتن تماس در محل حاضر و دام و لاشه آن را مورد نظارت بهداشتی قرار دهند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: افراد می توانند برای دریافت خدمات طی این روز با شماره تلفن ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

وی با تصریح بر اینکه بیماری های مشترک میان انسان و دام لیست بزرگی دارد، افزود: دامی که مبتلا به بیماری شاربن ( یا سیاه زخم) است به هیچ عنوان نباید ذبح شود و این امر اهمیت بازرسی قبل از کشتار را نشان می دهد.

دلیرصحرایی ادامه داد: کیست هیداتید از دیگر بیماری های مشترک انسان و حیوان است که درمان آن در انسان از طریق عمل جراحی قابل انجام است.

انتهای پیام

نظر شما