شناسهٔ خبر: 54923425 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

توزیع یک میلیون بسته‌های لبنی به نیازمندان به ارزش ۶۰۰ میلیا...

اقتصاد ایران: رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از توزیع یک میلیون بسته‌های لبنی به نیازمندان به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

صاحب‌خبر -
- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سید پرویز فتاح در حاشیه مراسم توزیع بسته لبنی برای یک میلیون خانوار کم­‌برخوردار اظهار کرد: در طول دوره شروع بیماری کرونا تقریبا هر سه ماه یک بسته معیشتی توسط بنیاد توزیع شد و آخرین بسته که شامل اقلام برنج، روغن، ماکارونی و ... بود، از بهمن ماه سال گذشته آغاز و تا خردادماه سال جاری یک میلیون و 400 هزار بسته توزیع شد. 

وی ادامه داد: برای تابستان 1401 با توجه به شرایطی که بعد از حذف ارز ترجیحی پیش آمد و قیمت لبنیات افزایش یافت و احساس شد تولیدکنندگان دچار مشکل شدند، قرار شد که هم از تولید و هم از کارخانجات لبنی حمایت کنیم و هم بتوانیم بسته لبنی را توزیع کنیم و در نهایت اجرای این طرح در دستور کار بنیاد مستضعفان قرار گرفت. 

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اضافه کرد: نخستین بار است که این اتفاق می‌افتد و یک میلیون بسته تولیدات لبنی توزیع می‌شود و اجرای این مرحله از اول تیر شروع شده است و تا شهریورماه ادامه پیدا خواهد کرد و در همه استان‌ها توزیع می‌شود.

وی در خصوص جامعه هدف جهت توزیع یک میلیون بسته لبنی نیز گفت: اولویت توزیع بسته‌ها با خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و برخی مناطق محروم در کشور است. هر بسته لبنی حدود 12 کیلو است و انواع لبنیات در آن وجود دارد.

فتاح با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای توزیع بسته‌های لبنی افزود: در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها سردخانه پیش‌بینی شده تا مشکلی به وجود نیاید.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: ارزش ریالی هر بسته 600 هزار تومان محاسبه شده است و قیمت تمام شده طرح 600 میلیارد تومان است.

فتاح ادامه داد: تاکنون با توجه به نظرسنجی‌هایی که از استان‌ها انجام شده، این طرح پیشرفت خوبی داشته و رضایتمندی خانواده‌هایی که این بسته را دریافت کرده‌اند، بالا بوده است. 

وی تصریح کرد: با وزارت بهداشت نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده و ارزیابی آنها این است که از نظر میزان اثربخشی بسته غذایی، پروتئین، کالری بهتر از بسته‌های قبلی است که با این شرایط و پس ارزیابی طرح در شهریور ما می‌توان طرح را در مراحل بعد ادامه داد.

گفتنی است بسته لبنی اشاره شده برای یک میلیون خانوار کم‌­برخوردار به شرح ذیل است:

محتوای هر بسته:

شیر یک لیتری (4 عدد)

ماست دبه‌­ای (2 عدد)

پنیر UF (2 عدد)

پنیر لبنه (2 عدد)

پنیر لاکتیکی (1 عدد)

شیر 200 سی­سی (4 عدد)

شیر کاکائو 200 سی­سی (2 عدد)

خامه 200 سی­سی (4 عدد)

ویژگی­‌های هر بسته:

وزن هر بسته: 12 کیلوگرم

میزان کالری هر بسته: 10756 کیلوکالری

میزان شیر مصرفی در هر بسته: 23740 گرم

میزان پروتئین هر بسته: 473 گرم

ارزش ریالی هر بسته برای مصرف کننده: 600 هزار تومان

جامعه هدف بسته‌­ها:

500 هزار بسته جهت مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)

250 هزار بسته جهت مددجویان سازمان بهزیستی کشور

250 هزار بسته جهت مناطق هدف بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما