شناسهٔ خبر: 54920028 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساخت مسکن برای اقشار کم برخوردار ضروری است

سرپرست فرمانداری سیرجان گفت:تامین مسکن و ایجاد سر پناه مناسب برای اقشار محروم و کم درآمد که منابع مالی مناسبی ندارند از ضروریات است.

صاحب‌خبر -

جلسه شورای زمین و مسکن به ریاست سرپرست فرمانداری سیرجان و با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و اهالی تعدادی از روستا‌ها برگزار شد.

سرپرست فرمانداری سیرجان در این جلسه ضمن اشاره به نیاز جامعه به مقوله مسکن و تأکید بر لزوم پیگیری برنامه‌های دولت سیزدهم در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن، گفت:با وجود ظرفیت‌های بالقوه شهرستان سیرجان و افزایش رشد جمعیت بدلیل مهاجر پذیر بودن این شهرستان و افزایش سرسام آور اجاره خانه به یک مشکل و دغدغه‌ اصلی مردم تبدیل شده است و اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند یک روزنه امید برای خانه دار شدن بوده و برهمین اساس رفع موانع پیش روی اجرای این طرح با جدیت توسط مسئولان مربوطه پیگیری شود.

او تامین مسکن برای ایجاد سر پناه مناسب برای اقشار محروم و کم درآمد که منابع مالی مناسبی جهت تهیه ویا ساخت مسکن را ندارند را از ضروریات عنوان کرد و گفت:یکی از ماموریت‌های اداره راه و شهرسازی شهرستان در خصوص ساخت واحد‌های مسکونی با متراژ پایین برای مددجویان واجد شرایط تحت پوشش بهزیستی در قالب قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن است که باید هر چه سریعتر با همکاری و مشارکت همه دستگا‌های ذیربط انجام شود.

علی یعقوبی پور با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نهایت همکاری را داشته باشند، گفت:پیرو برگزاری نماز وحدت مسئولان شهرستان در روستای فخرآباد، یکی از درخواست‌های اهالی این منطقه تامین مسکن بود که با توجه به همکاری و مساعدت مدیر بنیاد مسکن مقرر شد، واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط در روستا‌های فخرآباد بر اساس ضوابط و مقررات انجام شود.

 در این جلسه مسائل و مشکلات تعدادی از زمین‌های نجف شهر نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد، شهرداری نجف شهر لیست اراضی مشکل دار جهت صدور پروانه ساختمانی بر روی آن اراضی را به فرمانداری ارسال کند.

نظر شما