شناسهٔ خبر: 54919370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سد گدارخوش ایلام از میان 20 سد کشور ردیف اعتبار ملی گرفت

نماینده مجلس شورای اسلامی در استان ایلام گفت: طرح احداث سد گدار خوش از میان بیش از ۲۰ سد در کشور نهایی و دستورات لازم برای تخصیص ردیف اعتبار ملی و تامین بودجه کافی صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز علی‌اکبر بسطامی نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی به اتفاق فرماندهان شهرستان‌های ایلام، مهران، چوار و مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای از سد گدار خوش بازدید کرد و گفت: این که سد گدار خوش دومین سد بزرگ مخزنی است و طبق زمان بندی مسئولین شرکت آب منطقه‌ای استان، مناقصه احداث سد گدار خوش در آینده بسیار نزدیک با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برگزار خواهد شد. 

وی افزود: در دیدار اخیر با وزیر نیرو ۱۰۹ میلیارد تومان جهت انجام کارهای مقدماتی سد گدار خوش اختصاص خواهد یافت.

نماینده مجلس شورای اسلامی در استان ایلام تصریح کرد: پس از رایزنی‌ها و پیگیری مداوم از طریق وزارت نیرو و دیگر مبادی ذیربط و در دیدار با معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور طرح احداث سد گدار خوش از میان بیش از ۲۰ سد در کشور نهایی و دستورات لازم برای تخصیص ردیف اعتبار ملی و تامین بودجه کافی صادر شد و امیدواریم با مساعدت وزارت نیرو و دیگر دستگاه‌های مربوطه به زودی شاهد کلنگ‌زنی این پروژه با حضور وزیر نیرو در سطح استان باشیم. 

وی ادامه داد: صاحب نظران و کارشناسان حوزه‌های آب، نیرو و کشاورزی سد گدار خوش با ظرفیت ۶۵/۹ میلیون مترمکعب در سال از نگاه اکوسیستمی، کشاورزی و ایجاد اشتغال مولد چهره استان را دگرگون خواهد کرد.

این مقام مسئول گفت: با افتتاح این سد ۶۸۰۰ هکتار از زمین‌های پایین دست سد که تحت پوشش سامانه گرمسیری قرار ندارند تحت آبیاری سد قرار خواهند گرفت.

وی در پایان به مزایای این سد اشاره کرد و گفت: مهار و استحصال آب‌های سطحی و اختصاص آن به امر کشاورزی، افزایش کمی تولیدات کشاورزی، توسعه کشاورزی منطقه در قالب استفاده بهینه از منابع آب و خاک، افزایش درآمد مردم منطقه افزایش ارزش افزوده در سطح جامعه، رشد اقتصادی از طریق افزایش تولیدات اقتصادی، ایجاد اشتغال، تامین درآمد مطمئن و فراهم کردن محیط مناسب جهت توزیع متعادل درآمدها از مهم ترین این مزایا است.

انتهای پیام/ 

نظر شما