شناسهٔ خبر: 54911386 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۵۴ درصدی خدمات الکترونیکی در حوزه ثبت اسناد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در ۳ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۴ درصد خدمات الکترونیکی افزایش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

حسن بابایی در ادامه سفر خود به استان فارس در دیدار با کارکنان اداره ثبت فارس با اعلام این خبر که سازمان ثبت بر اساس نظرسنجی جزء ۳ دستگاه برتر قوه قضائیه در رضایت‌مندی مردم بوده است، گفت: امروز در قوه قضاییه دوران تحول و تعالی است؛ تحول یعنی چرخش گفتمان‌ها، راهبردها، سیاست‌ها و استراتژیک‌هاست که این تحول از سال ۱۳۹۷ در دستور کار قوه قضائیه گرفت.

رئیس سارمان ثبت اسناد و املاک کشور به ارسال ۱۲۰۰ چالش و آسیب در حوزه معاونت راهبردی اشاره و گفت: با حضور آیت‌الله رئیسی و بحث تحول و تعالی و تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع با حضور جناب محسن اژه‌ای بحث تحول و تعالی و گفتمان مطرح شد و مهمترین استراتژیک و برنامه در دوران تحول و تعالی نهضت خدمت‌رسانی است، الگویی که حجت‌الاسلام اژه‌ای بر آن تاکید دارد؛ الگوی عملی است که باید مشکلات مردم را در میدان بررسی کنیم.

این مقام قضایی در کشور به برگزاری و تشکیل جلسات مختلف با مدیران کل اسناد اشاره و به این نکته تاکید کرد که مدیران ما باید وصف جهادی داشته باشند؛ وصف جهادی یعنی در بین مردم حضور داشته و مشکلات را بررسی کنند.

بابایی به عقب ماندگی در برخی امورات اشاره و گفت: بایستی آستین‌ها را بالا بزنیم و اگر این مشکلان حل نشوند لاینحل همچنان باقی خواهد ماند.

او تاکید کرد که مدیری که با راننده اداری به اداره بیاید و درب اتاق آن بسته باشد به درد کار ما نمی‌خورد.

بابایی گفت: در این مدت خدمت بنده (۹ ماهه اخیر) یک همراهی بسیار خوب در ادارات کل انجام شده است که ما موفق شدیم جزء سه دستگاه برتر در بحث رضایت‌مندی قرار بگیریم و یکی از اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته است و همکاران در حال انجام آن هستند بحث شناسایی نخبگان و تربیت مدیران جوان آینده است.

رئیس سارمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: هدف از انتخاب مدیران ایجاد تحول است مدیران بایستی تفکرات سنتی را کنار بگذارند راهبرد‌هایی که ما در دوران تحول و تعالی مدنظر داریم بحث الکترونیکی کردن فرآیند است چرا که موجب ارتقاء سلامت اداری و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

او گفت: در ۳ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۴ درصد خدمات الکترونیکی افزایش پیدا کرده است و سازمان ثبت اسناد و املاک تنها سازمانی بود که توانست ۱۲ پروژه را در قالب ۲۰ هزار متر مربع در ۶ استان توسط ریاست قوه قضاییه به بهره‌برداری برساند.

بابایی در ادامه وصولی‌های مربوط به معوقات بانکی در سال گذشته را ۷۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از آبان‌ماه پارسال با ارتباط با سازمان برنامه و بودجه که داشتیم در بحث رفاهیات اقدامات خوبی انجام شده، بحث بیمه‌های تکمیلی با تخفیفات پایین، افزایش اضافه کار از ۶۰۰ هزار تومان به ۱ میلیون تومان رسیده است.

بابایی در پایان گفت: در اسفندماه سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و ۶۰ میلیارد اعتبار خاص در اختیار داشتیم و ۲۱۰ میلیارد تومان ۱۲ پروژه را به اتمام رساندیم و امسال۶ پروژه در ۲۲ بهمن ماه در استان فارس افتتاح خواهد شد.

سید مصطفی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس نیز با اشاره به اینکه فارس از استان‌های پهناورتر کشور با مساحتی بیش از ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هکتار و جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون و ۵۰ هزار نفر محسوب می‌شود، گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک استان هم‌اینک با ۶۸۲ پرسنل مشغول خدمات‌رسانی به هم استانی‌ها است.

او افزود: علی‌رغم شرایط کرونایی طی دو سال گذشته تمام همکاران در اداره ثبت اسناد و املاک با تمام توان و تلاش در راستای سیاست‌های سازمان در حوزه‌های مختلف اعم از کاداستر و حدنگاری مشغول ارائه خدمات بودند.

هاشمی گفت: قریب به ۹۰ درصد از اراضی ملی در سطح استان تثبیت و منجر به سند مالکیت شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس خواستار تامین معیشت و اصلاح ساختار تشکیلاتی استان نسبت به سایر استان‌های دیگر شد و افزود: همچنین در بحث ساختار فیزیکی امروزه تقریباً بزرگترین تشکیلات اداری کشور در استان را داریم که ۴۵ واحد ثبتی را در خود جای داده که ۱۷ واحد آن استیجاری است و در خواست ما این است که این مهم تعیین تکلیف و مساعدت‌هایی هم در زمینه تجهیزات سخت افزاری انجام شود.

نظر شما