شناسهٔ خبر: 54907023 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

زمان فراخوان ثبت‌نام سهام‌عدالت مددجویان

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود چهار میلیون نفر از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی مشمول سهام عدالت می‌شوند اعلام کرد که تا یک ماه آینده فراخوان ثبت نام برای این افراد انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا پور ابراهیمی روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان افزود: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از افراد زیرپوشش کمیته امداد و یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از بهزیستی مشمول دریافت سهام عدالت هستند که دولت مکلف است به این افراد سهام واگذار کند.

وی افزود: منتظر آیین‌نامه اجرایی این طرح از سوی دولت هستیم و پیش بینی می‌کنیم تا یک ماه آینده فراخوان ثبت نام سهام عدالت انجام شود که در استان کرمان نیز بر اساس سهمیه، سهام واگذار می‌شود.

پورابراهیمی تاکید کرد: بخشی از سهام عدالت متعلق به کمیته امداد است که پیشنهاد می‌دهیم این نهاد هرچه زودتر این مسئولیت را برعهده بگیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۴۰ درصد از سهام شرکت ملی مس، سهام عدالت و مربوط به محرومیت است که کمیته امداد باید به این موضوع و برای ذینفعان ورود کند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد تاثیرگذارترین و از ارکان خدمت به محرومان است تاکید کرد: در مجموعه مجلس شورای اسلامی و در بحث اعتبارات، کمک به مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) همیشه مورد اقبال بوده است.

پور ابراهیمی اظهارداشت: سال گذشته و برای کمک به توانمندسازی خانواده‌ها اعتبار برای ایجاد ۱۲ هزار شغل افراد تحت تکفل این نهاد و افرادی با شرایط مشابه در استان اختصاص یافت.

وی با اشاره به فاصله رشد اقتصادی و توسعه بین شمال و جنوب استان کرمان بیان کرد: نسبت به آنچه هدف گذاری شده بود عقب هستیم، اما آمادگی داریم در مجمع نمایندگان و شورای راهبردی استان کار را در جنوب استان پیش ببریم و شرایط فراهم شده تا در این دوره، فضای جدیدی در توسعه کرمان فراهم کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باوجود همه مشکلات اقتصادی کشور، رشد تحولات اقتصادی استان کرمان متوقف نشده است، اما این مساله باید متوازن باشد و اکنون مجموعه‌ای در استان ۱۵۴ هزار میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری تعریف کرده است.

در برگزاری این آیین که باحضور نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار، جمعی از نمایندگان مجلس و دیگر مدیران استانی در محل تالار برق کرمان همراه بود از زحمات ۶ ساله یحیی صادقی تجلیل و ناصر عسکری نژاد به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان معرفی شد.

نظر شما