شناسهٔ خبر: 54899351 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

داداش‌پور در نشست خبری؛

راه‌اندازی ورزش همبستگی دانشجویان کشورهای اسلامی در صورت تامین بودجه

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از راه‌اندازی ورزش همبستگی کشورهای اسلامی در صورت تامین بودجه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هاشم داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در نشست خبری المپیادهای ورزشی دانشجویان که امروز برگزار شد، گفت: از بهمن ماه ۹۸ که کرونا تعطیلی ایجاد کرد و الان نزدیک به بیش از دو سال از آن زمان گذشته، باید شانزدهمین المپیاد ورزشی را برگزار می کردیم؛ اما امروز دهمین المپیاد را برگزار می کنیم.


وی افزود: حتی یونیورسیاد جهانی نیز از سوی کشور چین لغو شد؛ اما تا الان کشور ما توانسته کرونا را مدیریت کند و دانشگاهها نیز باید خودشان را با شرایط جدید تطبیق می دادند.


رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: باید دانشجویان را درگیر یک فضای پر نشاط می کردیم که ورزش و المپیادهای ورزشی این فرصت را ایجاد می کند و همچنین ما قصد نداشتیم که المپیادهای ورزشی را فقط در حوزه قهرمانی برگزار کنیم و باید و ورزش دانشجویی را عمومی کنیم.


داداش پور اضافه کرد: دانشجویان باید در کنار دانشجویان قهرمان باشند؛ بنابراینالمپیاد دانشجویان در مازندران برگزار می شود و همچنین المپیاد ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه صنعتی اصفهان در دو بخش دختران و پسران را خواهیم داشت.


وی ادامه داد: برای سال آینده قصد داریم المپیادهای ورزشی را تنوع ببخشیم که یکی از آنها المپیاد نابینایان و ناشنوایان است و برای اولین بار می خواهیم برای بخشی از جمعیت دانشجویی فرصت ایجاد کنیم.

 

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم یاد آورشد: یکی از برنامه ها راه اندازی ورزش همبستگی کشور های اسلامی در صورت تامین بودجه انجام خواهد شد.

 

وی در ادامه گفت: المپیاد ورزشی دانشجویان از ۱۹ تیرماه به میزبانی دانشگاه تبریز با مشارکت ۲۸۰۰ دانشجو و در ۲۱ رشته به رقابت می پردازند.این المپیاد ورزشی در دو بخش دختران و پسران است که مسابقات دختران از ۱۹ تا ۲۶ تیر و پسران از ۲۹ تیر تا ۶ مرداد برگزار می شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به حضور شرکت‌های دانش بنیان گفت: ۵۰ شرکت دانش بنیان نیز در کنار این المپیاد حضور خواهند داشت که این شرکت‌ها در زمینه تجهیزات ورزشی فعالیت می‌کنند.

داداش پور خاطر نشان کرد: ۸ دانشگاه کشور درخواست میزبانی دوره بعد، یعنی دو سال آینده را داده اند که در پایان این مسابقات میزبان دوره بعد مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به سرانه فضا‌های ورزشی در دانشگاه‌ها گفت: سرانه ورزشی هم اکنون ۲/۱۰ است که این سرانه هم به فضای سربسته و هم به فضا‌های روباز اختصاص دارد.

نظر شما