شناسهٔ خبر: 54897342 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مجموعه‌های فناورانه بستر سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دانشگاه می‌تواند منبع درآمد جدیدی را از طریق بخش خصوصی، فروش خط انتقال و مشارکت در شرکت‌ها داشته باشد.

صاحب‌خبر -

سورنا ستاری در مراسم افتتاحیه ساختمان رویش و رونمایی از محصولات دانش بنیان و فناورانه شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در جمع خبرنگاران گفت: باید جهت گیری جدیدی را در حوزه پژوهش شروع کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش را باید داشته باشیم. مجموعه‌های فناورانه و پارک‌های علم و فناوری بستری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش هستند.

ستاری گفت: بخش‌های خصوصی با سرمایه گذاری و همکاری با دانشگاه‌ها پروژه‌های عملیاتی و محصول محور را پیاده سازی می‌ کنند و دانشگاه می‌تواند از سود‌ پروژه یا سهام شرکت‌ها منتفع شود.

ستاری گفت: در قانون جهش تولید دانش بنیان اختیارات خاصی راجع به این قضیه به دانشگاه‌ها واگذار کرده ایم و اختیارات فوق العاده در اختیار پارک‌های علم و فناوری قرار داده ایم که می‌توانند از آن‌ها برای افزایش درآمد دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری استفاده کنند.

او گفت: اگر می‌خواهیم دانشگاهی در بطن جامعه داشته باشیم؛ معنی آن این است که بتواند مشکلات جامعه را حل کند و محصول به جامعه دهد که محصول حاصل سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش و اتفاقی است که در حال حاضر در دانشگاه‌ها می‌افتد تا بخش خصوصی بتواند به راحتی با دانشگاه‌ها پروژه‌های محصول محور داشته باشد.

نظر شما