شناسهٔ خبر: 54897333 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رفع نیازهای آموزشی جامعه قرآنی در دانشگاه علمی‌کاربردی

رئیس مرکز علمی‌کاربردی مهد قرآن‌کریم و ولایت گفت: ارائه خدمات نوآور، پرورش استعدادها و تقویت خلاقیت، نوآوری در حوزه قرآنی، برطرف کردن نیازهای آموزشی جامعه قرآنی و فرهنگی و تربیت نیروهای انسانی ماهر ازجمله اهداف این مرکز علمی است.

صاحب‌خبر -

ابراهیم یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مؤسسه مهد قرآن و ولایت استان اصفهان در سال ۱۳۹۹ مرکزی تحت عنوان «مرکز علمی‌کاربردی مهد قرآن‌کریم و ولایت» تأسیس کرده است، اظهار کرد: در ابتدا این مرکز علمی، پنج رشته برای دانشجویان ارائه می‌شد، اما درحال‌حاضر ۹ رشته برای دانشجویان و علاقه‌مندان در این مرکز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهریه مرکز علمی‌کاربردی مهد قرآن‌کریم و ولایت نسبت به دیگر دانشگاه‌ها بسیار کمتر است، ادامه داد: در مقطع کاردانی حرفه‌ای رشته‌های امور فرهنگی، تکنولوژی آموزش، تربیت مربی پیش‌دبستانی، مدیحه و مرثیه‌سرایی، تربیت‌مربی قرآن کریم و رشته مروج اندیشه و تربیت اسلامی ارائه می‌شود. همچنین در مقطع کارشناسی حرفه‌ای رشته‌های تربیت‌مربی پیش‌دبستانی، مدیریت امور فرهنگی و برنامه‌ریزی و رشته تربیت مبلغ قرآن برای علاقه‌مندان به این حوزه وجود دارد.

رئیس مرکز علمی‌کاربردی مهد قرآن‌کریم و ولایت با بیان اینکه این دانشگاه تنها مرکز علمی‌کاربردی قرآنی است، مطرح کرد: این مرکز به عنوان یک مرکز تخصصی در زمینه قرآنی فعال است و تلاش می‌کند پاسخ‌گوی نیازهای قرآنی و فرهنگی جامعه باشد.

یزدی درخصوص اهداف مرکز علمی‌کاربردی مهد قرآن‌کریم و ولایت گفت: ارائه خدمات نوآور، پرورش استعدادها و تقویت خلاقیت، نوآوری در حوزه قرآنی، برطرف کردن نیازهای آموزشی جامعه قرآنی و فرهنگی و تربیت نیروهای انسانی ماهر از جمله اهداف این مرکز علمی است.

وی با تاکید بر اینکه تربیت نیروهای ماهر یکی از اهداف مرکز علمی‌کاربردی مهد قرآن‌کریم و ولایت است تصریح کرد: با ایجاد رشته «کارشناسی حرفه‌ای مبلغ قرآن» افرادی که حافظ قرآن هستند با تحصیل در این رشته می‌توانند به عنوان مبلغ قرآن نیز فعالیت کنند.

نظر شما