شناسهٔ خبر: 54896516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«جشن وصال» در قزوین برگزار می شود

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین از برگزاری «جشن وصال» به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و هفته ازدواج با شعار

صاحب‌خبر -

امیر اسلامی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در «جشن وصال» که با هدف اشاعه فرهنگ ازدواج، آسان، به هنگام و آگاهانه و تبیین ازدواج ساده‌تر و تشویق مردم به فعالیت بیشتر در واسطه‌گری در امر حسنه ازدواج برگزار می‌شود، از حدود ۱۲ زوج، فعالین، خادمین و واسطین ازدواج و مشاورین موفق تجلیل می‌شود‌.

وی با اشاره به رویکرد مردمی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین در جشن وصال افزود: در این جشن از واسطین ازدواج که در محلات مختلف شهر از دل مردم و خانواده‌ها به صورت خودجوش و بدون چشم‌داشت واسطه ازدواج دختران و پسران شده‌اند، خیرینی که در مسکن جوانان کار کرده‌اند، مشاوران و روان‌شناسان موفق و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی موفق و فعال در ازدواج، دانشجو، ورزشکار. همسر شهید ،مربی، استاد، روستایی و کارگر موفق تجلیل می‌شود. 

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: در هفته ازدواج توسط مراکز مشاوره به زوجین و افراد مجرد در آستانه ازدواج مشاوره رایگان داده می‌شود.

اجرای مشاوره پیش از ازدواج برای جامعه مخاطب

اسلامی صدر  از از اجرای مشاوره پیش از ازدواج  توسط مراکز مشاوره، سمنها و ... طی هفته‌های آینده خبر داد و مخاطبین اداره کل ورزش و جوانان برای شرکت در این کلاس‌های آموزشی مشاوره را افراد ۱۷ تا ۲۵ سال ذکر و تصریح کرد: هدف از این کلاس‌های آموزشی  انتخاب درست افراد برای شریک زندگی، انتخاب و ازدواج آسان است.

وی اذعان کرد: طبق نظرسنجی‌های انجام شده افرادی که از کارگاه‌های آموزشی مشاوره پیش از ازدواج بهره‌مند شده‌اند بعد از ازدواج، زندگی آنها کمتر منجر به اختلاف و طلاق شده‌ این در حالی است که افراد با شرکت در این کارگاه‌ها، آگاهانه تر به سراغ امر مقدس ازدواج می‌روند و در زندگی موفق تر هستند.

به گفته این مسئول اهدای جهیزیه توسط سازمانهای مردم نهاد استان قزوین در هفته ازدواج در دستور کار قرار گرفته و انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما