شناسهٔ خبر: 54893426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توسعه امنیت سایبری مهم‌ترین نیاز امروز فرودگاه اصفهان است

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: توسعه امنیت سایبری مهم‌ترین نیاز امروز فرودگاه اصفهان است که باید با کمک همه به ویژه اعضای کمیته امنیتی فرودگاه پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان اصفهان، حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان اظهار داشت: امروز دیگر تهدیدهای سخت برای دشمن امکان‌پذیر نیست و دست به تهدیدهای نرم و نرم‌افزاری زده و به همین دلیل باید زیرساخت‌های امنیتی و سایبری فرودگاه‌ها را توسعه دهیم.

وی افزود: توسعه امنیت سایبری مهم‌ترین نیاز امروز فرودگاه اصفهان است که باید با کمک همه به ویژه اعضای کمیته امنیتی فرودگاه پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

سیدی گفت: بسیاری از سامانه‌های فرودگاه اصفهان بهسازی و بازسازی شده اما بخش‌هایی هم نیاز به نوسازی و بازسازی دارد که در دستور کار قرار دارد و به مرور و همزمان با توسعه فیزیکی بخش‌های مختلف، زیرساخت‌های تأسیساتی فرودگاه هم توسعه پیدا خواهد کرد.

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: اقدامات و خدمات جهادی خوبی در فرودگاه اصفهان در سخت‌ترین شرایط تحریم، فشارهای اقتصادی و سایر مشکلات دیگر محقق شده است و فضای مناسب و وضعیت استانداردی برای خدمات‌رسانی به مسافران فراهم شده است.

وی با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان یک فرودگاه مشترک با نیروی هوایی است و از فرودگاه‌های بزرگ و مهم کشور است، عنوان کرد: این فرودگاه پشتیبان فرودگاه‌های حضرت امام(ره)، مهرآباد، مشهد و شیراز بوده که پروازهای دایورتی را در زمان بحران پذیرش می‌کند.

سیدی ادامه داد: بیشترین منبع درآمد فرودگاه‌ها در گذشته از پروازهای عبوری بود که این پروازها در دو سه سال گذشته به نصف رسید و به طور تقریبی، کرونا درآمد فرودگاه‌ها را به نزدیک صفر رساند اما توسعه این فرودگاه در این شرایط هم متوقف و تعطیل نشد و همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه برنامه‌های توسعه این فرودگاه برای سه تا چهار سال آینده است، خاطرنشان کرد: ظرفیت ایجاد شده در فرودگاه اصفهان در حال حاضر نه تنها پاسخگوی نیازهای فعلی منطقه است، بلکه در صورت افزایش دو برابری مسافر و پرواز هم این ظرفیت جوابگو خواهد بود و در صورتی که ناوگان هوایی کشور توسعه پیدا کند باید به فکر توسعه ترمینال‌ها و سامانه‌های این فرودگاه باشیم.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان اصفهان، در این مراسم جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روحانیون، فرماندهان نظامی و انتظامی استانی و فرودگاهی، مدیران و مسؤولان استانی و فرودگاهی، رؤسای شرکت‌های هواپیمایی، خدمات فرودگاهی و کارکنان اداره کل فرودگاه‌های استان برگزار شد و از زحمات شش ساله حسن امجدی مدیرکل پیشین اداره کل فرودگاه‌های استان تقدیر و ابوذر ضیایی به عنوان مدیرکل فرودگاه اصفهان معرفی شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

نظر شما