شناسهٔ خبر: 54885120 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس گروه ادبیات عاشورایی مرکز آفرینش های ادبی:

باید با شعر به واقعه «مباهله» پرداخت

رئیس گروه ادبیات عاشورایی گفت: آثار قابل توجهی در زمینه شعر عاشورایی در شعر فارسی وجود دارد اما مباهله مغفول مانده و باید به آن پرداخت.

صاحب‌خبر -

محمود حبیبی کسبی رئیس گروه ادبیات عاشورایی مرکز آفرینش‌های ادبی در گفت: سومین دوره جشنواره ادبی «مباهله» با کاهش شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری برگزار شده است و فراخوان این جشنواره از ۴۵ روز پیش اعلام شد که تا ۱۵ تیر و احتمالا پایان هفته پذیرای آثار در این زمینه خواهیم بود.

به گفته حبیبی کسب، از لحاظ ادبی جشنواره در سه بخش از جمله آثار منظوم در قالب کلاسیک و در حوزه شعر نو و نثر ادبی به صورت مجزا بررسی و داوری می‌شوند و در مجموع پنج نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی می‌شوند.

او گفت: تا کنون ۶۰۰ اثر به دست ما رسیده است که به لحاظ قالب مثل سال‌های قبل امکان حضور در بخش‌های مختلف اعم از غزل، رباعی، قصیده، شعر نیمایی، سپید و آزاد وجود دارد، همچنین قطعه و نثر ادبی که قالب قابل توجهی داشته باشد نیز می‌تواند در این دوره شرکت کند.

رئیس گروه ادبیات عاشورایی مرکز آفرینش های ادبی همچنینگفت: به بسیاری از موضوعاتمانند شعر عاشورایی، نبوی، رضوی، در طول تاریخ شعر فارسی توجه شده و آثار قابل توجهی در این زمینه را می‌توانمثال زد اما مباهله مغفول مانده و باید به آن پرداخت.

نظر شما