شناسهٔ خبر: 54884978 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در سلیمانیه عراق

رئیس انجمن صنعت ساختمان استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان سلیمانیه عراق در آینده نزدیک، این نمایشگاه را فرصتی طلایی برای کرمانشاه دانست.

صاحب‌خبر -

آرش شادفر گفت : قرار است اوایل مهرماه نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در سلیمانیه عراق برگزار شود، حدود نیمی از فضای چهار هزار مترمربعی این نمایشگاه در اختیار ایران است.

به گفته رئیس انجمن صنعت ساختمان استان کرمانشاه با توجه به همجواری که کرمانشاه با عراق و سلیمانیه دارد، حضور پررنگ شرکت‌های کرمانشاهی در این نمایشگاه ضروری است و باید از هم اکنون برای حضور پررنگ در این نمایشگاه و حتی گرفتن پایون اختصاصی برای کرمانشاه برنامه ریزی کنیم.

این نمایشگاه فرصت طلایی برای بازاریابی کرمانشاه در زمینه صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی فراهم می‌کند.

امروز عراق با فروش نزدیک به ۱۴۰ میلیارد دلار نفت در سال ۲۰۲۲ به یکی از اقتصاد‌های بزرگ دنیا تبدیل شده، در این کشور فرصت فراوانی در زمینه صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی فراهم است که باید از این نمایشگاه برای استفاده بهینه از این فرصت استفاده کنیم.

 در این نمایشگاه کشور‌های سوریه، ترکیه، اردن و ... حضور دارند، این نمایشگاه فرصت خوبی برای نشان دادن توانمندی‌های صنعت ساختمان به این کشور‌ها هست.

این مشوق‌ها برای شرکت‌های دانش بنیان فعال در عرصه صنعت ساختمان بیشتر است.

کرمانشاه بلحاظ داشتن صنایع فولاد، صنایع سیمان، صنایع کاشی و سرامیک و شرکت‌های متعدد خدمات فنی مهندسی پتانسیل‌های فراوانی برای حضور پررنگ در این نمایشگاه دارد.

شادفر معتقد است، با وجود ظرفیت خوبی که در حوزه صنعت ساخت و ساز در عراق وجود دارد، آنطور که باید مانند سایر کشور‌ها از جمله ترکیه در عراق حضور فعال نداشته ایم و کنون باید تلاش کنیم این خلا پر شود .

نظر شما