شناسهٔ خبر: 54884943 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان | لینک خبر

پیام تسلیت رئیس رسانه ملی به مناسبت درگذشت مادرشهید بابایی

صاحب‌خبر -

رئیس رسانه ملی در پیامی درگذشت خانم سبا بابایی (یونیکو یامامورا) را تسلیت گفت.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، پیمان جبلی در این پیام تاکید کرد: بی شک مرحومه الشهید بابایی از مصادیق رویش‌های انقلاب و از اسوه‌های منیر انقلابی بود و خدمات وی در راه اندازی رادیو ژاپنی برون مرزی صدا و سیما نشان از روح مجاهدانه اش داشت.

متن پیام رئیس رسانه ملی به این شرح است:

 باسمه تعالی

با نهایت تاثر و تاسف خبر درگذشت ام الشهید سرکار خانم سبا بابایی (یونیکو یامامورا) را دریافت کردم. آن مرحومه با درک و باور و ایمان به دین تعالی بخش اسلام، فصلی بزرگ در زندگی خود گشود و با پشت پا زدن به قیود مادی زندگی، قدم در وادی رهایی و اوج و بالندگی گذاشت. مرحومه بابایی با بانگ و شمیم روح بخش انقلاب اسلامی‌ بیدار شد و در مکتب درخشان حضرت روح الله، امام خمینی (ره) تربیت یافت تا جایی که فرزندش را راهی جبهه‌های حق علیه باطل کرد و افتخار کسب عنوان مادر شهید را به دست آورد. بی شک خانم یامامورا از مصادیق رویش‌های انقلاب و از اسوه‌های منیر انقلابی به شمار می‌آمد. خدمات وی در راه اندازی رادیو ژاپنی برون مرزی صدا و سیما نیز نشان از روح مجاهدانه اش داشت. برای آن مادر شهید و همکار دیرین ارجمند غفران الهی و برای خانواده معزز شان شکیبایی مسئلت دارم.

پیمان جبلی

رییس سازمان صدا و سیما

یونیکو یامامورا در خانواده‌ای بودایی در ژاپن متولد شد و در ۲۰ سالگی با جوانی مسلمان و ایرانی آشنا شد و تحت تاثیر اخلاق اسلامی این جوان به دین اسلام مشرف گردید.

وی پس از ازدواج به ایران مهاجرت کرد و صاحب فرزندی شد که عازم جبهه‌های جنگ تحمیلی شد و به شهادت رسید. یامامورا در سال‌های ابتدایی راه اندازی رادیو ژاپنی، فعالانه در پایه‌گذاری این رسانه نقش‌آفرینی کرد و تا سال‌ها به عنوان کارشناس با این رادیو همراه بود.

نظر شما