شناسهٔ خبر: 54882432 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امیرعبداللهیان عازم سوریه شد

وزیر خارجه کشورمان عازم دمشق، پایتخت سوریه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز، شنبه (11 تیر) به منظور دیدار و تبادل نظر با مقامات عالی سوریه درخصوص گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و موضوعات بین‌المللی عازم دمشق پایتخت آن کشور شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمعه شب از سفر حسین امیرعبداللهیان به دمشق خبر داد و افزود: در ادامه سفر منطقه‌ای به ترکیه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز شنبه ۱۱ تیر ماه به دمشق می‌رود. کنعانی هدف از این سفر را بررسی مناسبات دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مباحث منطقه‌ای و بین‌المللی برشمرد.

این سفر به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه سوریه در خصوص گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و مسائل بین‌المللی انجام شده است

این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به دمشق بعد از تصدی این سمت است.

امیرعبداللهیان در هفته‌ای که گذشت سفری چند ساعته را به دعوت مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود به آنکارا داشت و ضمن دیدار و گفت‌وگو با وزیر خارجه ترکیه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. اوضاع سوریه هم ازجمله موضوعات مورد گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه و رئیس جمهور ترکیه بود.

انتهای پیام/341

نظر شما