شناسهٔ خبر: 54881873 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار هرمزگان:

روستای سایه خوش به طور کامل تخریب شده است

استاندار هرمزگان گفت: روستای سایه خوش شهرستان بندرلنگه به عنوان مرکز زمین لرزه‌های بامداد امروز به طور کامل تخریب شده است.

صاحب‌خبر -

مهدی دوستی در بازدید از مناطق زلزله زده غرب هرمزگان گفت:پس از وقوع سه زمین لرزه بالای ۶ ریشتر بامداد امروز همه امکانات برای کمک به مردم بسیج شده است.

دوستی گفت: مرحله اول کسب اطمینان از نبود انسان‌های زنده در زیر آوار بود که آوار برداری برای خارج کردن افراد گرفتار انجام شد.

او گفت: چادر به اندازه کافی وجود دارد و غذای گرم به میزان مورد نیاز بین اهالی توزیع می‌شود و آب شرب مورد نیاز هم تامین شده، اما اکنون مسئله اصلی این است که به علت گرمای بالا و شرجی شدید هوا نمی‌توان در چادر زندگی کرد.

استاندار هرمزگان گفت: گام اول این است که یکسری چادر‌های سالنی ایجاد کرد تا با بهره‌گیری از کولر‌های گازی ایستاده تهیه شده از سالن‌های تربیت بدنی بتوان سرمایش را در این چادرها جهت قابل اسکان کردن آن برای مردم تامین کنیم.

دوستی گفت: برق مورد نیاز را هم تا زمان تامین برق پایدار بایستی با ژنراتور تامین کرد و گام بعدی تهیه کولر از دستگاه‌های دولتی مانند آموزش و پرورش و سایر اداره‌ها است.

او گفت: این اقدام‌ها موقتی است و تهیه کانکس نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس ستاد بحران هرمزگان گفت: دفتر ریاست جمهوری و وزیر کشور از دقایق و ساعت‌های اولیه وقوع زمین لرزه موضوع را پیگیری کرده اند و دنبال می‌کنند تا شرایط مناسبی برای مردم ایجاد کنند.

نظر شما