شناسهٔ خبر: 54873299 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در یک نظرسنجی درباره انتخابات ۲۰۲۴

ایرنا

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد بر اساس یک نظرسنجی جدید دانشگاه امرسون که رقابت فرضی میان جو بایدن و دونالد ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ بررسی می کند، ترامپ آرای بیشتری کسب کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، تارنمای هیل روز جمعه به وقت محلی گزارش داد، این نظرسنجی نشان می دهد که ۴۴ درصد از رای دهندگان به ترامپ و ۳۹ درصد از آنها به بایدن رای داده اند درحالی که ۱۲ درصد کاندیدای خود را فرد دیگری معرفی کرده اند.

در این گزارش آمده است، حمایت از ترامپ در میان رای دهندگان آمریکایی ادامه دارد. نتایج یک نظرسنجی مشابه در ماه مه نشان داد که در یک رقابت فرضی میان بایدن و ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا ۴۴ درصد از آرا را بدست آورده بود اما از ماه مه تاکنون حمایت از بایدن کاهش یافته است.

در ماه مه حمایت از بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ حدود ۴۲ درصد بود اما این حمایت در آخرین نظرسنجی به ۳۹ درصد کاهش یافته است.

با این حال هنوز مشخص نیست که بایدن و ترامپ بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ با یکدیگر رقابت کنند.

درحالی که بایدن بارها اعلام کرده است در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا دوباره نامزد خواهد شد، اما تعداد بیشتری از دموکرات ها حضور دوباره وی را زیر سوال برده اند.

ترامپ نیز به صورت مکرر به مشارکت دوباره خود در انتخابات ۲۰۲۴ اشاره کرده اما هنوز یک کارزار انتخاباتی جدید را آغاز نکرده است و تعدادی از جمهوریخواهان نسبت به حضور دوباره وی در انتخابات ابراز تردید کرده اند.

اگر ترامپ در نهایت تصمیم به کاندیداتوری بگیرد، وی گزینه اول برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در میان جمهوریخواهان  خواهد بود. ۵۵ درصد از رای دهندگان جمهوری خواه می گویند از ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ حمایت خواهند کرد، در حالی که ۲۰ درصد دیگر از طرفداران حزب جمهوری خواه اعلام کرده اند که از ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، سیاست مدار محبوب نوظهور در حزب جمهوری خواه که به عنوان نامزد بالقوه ریاست جمهوری معرفی شده است، حمایت خواهند کرد.

از طرف دموکرات ها، ۶۴ درصد از رای دهندگان می گویند که بایدن باید نامزد  این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ باشد، در حالی که ۳۶ درصد مخالف نامزدی او هستند.

نظر شما