شناسهٔ خبر: 54873195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه های نماز جمعه این هفته هرمزگان تاکید شد؛

آمریکا انواع جنایات را در حق ملت ایران اسلامی انجام داده است/ حباب حقوق بشری آمریکا در آستانه ترکیدن است

ائمه جمعه شهرستان های استان هرمزگان از جنایات ضد حقوق بشری آمریکا در جهان سخن گفتند و عنوان کردند: آمریکا انواع جنایات را در حق ملت ایران اسلامی انجام داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ نماز جمعه این هفته در تمام شهرستان های استان هرمزگان برگزار گردید.

آمریکا انواع جنایات را در حق ملت ایران اسلامی انجام داده است

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس با اشاره به لزوم توجه به تقوا در تمام امور اظهار داشت: اگر تقوا در انسان وجود نداشته باشد سبب می‌شود آدمی گرفتار شود و آسیب ببیند، تقوا موجب می‌شود آدمی از گناه و بی اخلاقی دوری کرده و به سمت خوبی‌ها برود.

وی در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت امام محمد باقر علیه السلام، به تبیین جایگاه رفیع علم و دانش و مقام معنوی این امام همام پرداخت و گفت‌: امام باقر نقش بی بدیلی در وحدت امت اسلامی داشت، ایشان در ضرب سکه اسلامی هم صاحب نظر بودند و این مسئله را پیشنهاد داده بودند.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات آمریکا در حق مردم ایران پرداخت و گفت: در حال حاضر در هفته حقوق بشری هستیم که در آن آمریکا انواع جنایات را در حق ملت ایران اسلامی انجام داده است.

وی تصریح کرد: نمونه از جنایات آمریکا زیاد است اما حوادثی مانند ترورهای دهه ۶۰ شامل سوقصد به جان مقام معظم رهبری، حادثه ۷ تیر و شهادت شهید بهشتی و یارانش، رخ دادن جنایت سردشت به راهنمایی آمریکا توسط رژیم بعث عراق و شلیک به هواپیمای مسافربری و شهادت بیش از ۲۹۰ انسان در آن واقعه بخشی از جنایات آمریکا محسوب می‌شود.

امام جمعه بندرعباس گفت: آمریکا در بطن خود رژیمی جنایتکار است و این مسئله را دنیا نیز باید بداند و به ماهیت این جنایتکاران پی ببرد، آمریکا حقوق بشر را به ابزاری برای رسیدن به اهداف خود تبدیل کرده است و با نادیده گرفتن حوادث تلخ تاریخی که در حق ملل جهان انجام داده به قوانین داخلی سایر کشورها ورود می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: آمریکا در مسائل حقوق بشری همواره مدافع هم پیمانان خود از جمله رژیم صهیونیستی بوده و هر اقدام مغایر با حقوق بشر آنان را نادیده گرفته و ماهیت سازمان‌های بین المللی ازجمله سازمان ملل و دیوان لاهه را نیز به بازی گرفته است.

وی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه نیز با اشاره به وضعیت اقتصادی و بازار گفت: بازاریان در شرایط سخت فعلی قیمت‌ها را کنترل کنند و مانع از گران فروشی و احتکار شوند، دولت نیز در بحث نظارت‌ها، نظارت خود در بازار را افزایش داده و اجازه رشد قیمت‌ها را ندهد.


آمریکا ام الفساد قرن و طاغوت اعظم / حباب حقوق بشری آمریکا در آستانه ترکیدن است

حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا امام جمعه محترم شهرستان بندرلنگه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی ع و حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار کرد:  متاسفانه با رواج سبک زندگی غیر اسلامی در جامعه ما عواملی برای از بین بردن قداست امر خیر ازدواج بوجود آمده است که تشکیل زندگی را سخت کرده است،از جمله آن عوامل مهریه های سنگین،جهیزیه های سنگین،چشم هم چشمی،تفاخر و تجملات را می توان نام برد. درحالی که هیچ کدام از این مسائل جزء ضروریات تشکیل زندگی نیست و هیچ کدام از این عوامل آرامش بخش نخواهد بود بلکه آنچه آرامش ایجاد میکند اخلاق، ایمان و سادگی است.

حجت الاسلام و المسلمین  اسماعیل نیا افزود: عمده موانع موجود در مسیر ازدواج آسان جنس موانع فرهنگی است،لذا دو کار باید صورت گیرد: ۱_رویکرد ها و اعتقادات نسبت به ازدواج ها اصلاح شود،پس تریبون دار ها روحانیت، معلمین،اساتید دانشگاه،دفتر داران محضر ازدواج،پدرها و مادر ها همه وظیفه داریم سنت های غلط جاهلی و غربی در ازدواج را کنار بگذاریم و با جهاد تبیین ازدواج اسلامی را ترویج دهیم. و همچنین  در شهرستان خیریه قوی ویژه ترویج ازدواج آسان تشکیل شود ، کما اینکه در بسیاری از شهرستان های بزرگ کشور این امر وجود دارد،ضرورات یک مراسم عروسی را جمع آوری می کنند و با کمک خیرین  هزینه ازدواج و عروسی را بسیار پایین می آورند بطوری که هر جوانی میتواند با کمک بکار گیری امکانات آن خیریه مراسم عروسی خود را در ساده ترین شکل برگزار نمایند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه بیان کرد: روز اول ذی الحجه ایام معلومات است  روزه داری این روز ها و عبادت این شبها بسیار ارزشمند است به امیدی که از فیوضات این دهه مبارکه بهرمنده شویم.

جوانان درامر ازدواج  سیره امیر المومنین(ع) و فاطمه(س) راپیشه خود سازند

وی تصریح کرد: به امیدی روزی که جامعه ما که فرزندان و علاقمندان به علی(ع) و زهرا(س) هستند سیره آن دو عزیز را در امر ازدواج پیشه خود کنند.

اسلام ناب محمدی مانع اصلی آمریکای ناقض حقوق بشر است

اسماعیل نیا با بیان اینکه در هفته حقوق بشر آمریکایی قرار داریم یاد اورشد:   ۶ لغایت۱۲ تیرماه هفته افشای حقوق بشر آمریکایی است،آمریکا ام الفساد قرن،شیطان بزرگ و طاغوت اعظم است و اسلام ناب محمدی را مانع اصلی خود میداند و تمام شرار در تاریخ موجودیت خود، انواع ظلم ها علیه بشریت را در قالب شعار حقوق بشر انجام داده و میدهد، از حمله اتمی به ژاپن تا جنگ و جنایت و مداخله آشکار در گوشه گوشه عالم کار او بوده و هست.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه  با اشاره به جنایات آمریکا بعنوان مدعی حقوق بشر تصریح کرد:  تنها در کشور ایران اسلامی و در این چند روز از تیر ماه جنایات متعددی را یا بی واسطه یا با واسط توسط دست نشانده های خود انجام داده است که از جمله آن میتوان به  در ششم تیر ماه سوء قصد نافرجام به آیت الله العظمی امام خامنه ای توسط منافقین در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ بمب گذاری حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی ویارانش،یازدهم تیر۱۳۶۱ شهادت حضرت آیت الله صدوقی امام جمعه یزد،هشتم تیر۱۳۶۶ بمباران شیمایی سردشت،دوازدهم تیر۱۳۶۷ حمله به هواپیمای مسافربری و شهادت ۲۹۰ نفر مسافر بیگناه اشاره کرد

 آمریکا؛حباب خالی در آستانه ترکیدن است

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا تاکید کرد:  دیگر کسی شعار دفاع از حقوق بشر را از آمریکای جنایتکار قبول نمیکند، بلکه بزرگ ترین ناقض حقوق بشر دنیا را آمریکا میدانند و این حباب خالی در آستانه ترکیدن است، بزودی ملت های آزاده عالم شاهد محو این جانی ضد بشریت خواهند بود.

وی یاد اور شد:  ششم ذی الحجه سالگرد جنایت فراموش نشدنی آل سعود خبیث در کشتار ۳۲۵ زائر خانه خدا در حرم امن الهی در سال۱۳۶۶ و در لباس احرام به جرم سردادن شعار علیه شیطان بزرگ و دشمنان مسلمانان است. لذا این جنایت را محکوم میکنیم و به روح شهدای حج خونین سال۶۶ درود و سلام میفرستیم، در این باره تنها جمله امام راحل را یاد آور میشوم که فرمودند:(اگر ما از مسئله فلسطین بگذریم،اگر ما از صدام بگذریم،اگر ما از همه کسانی که به ما بدی کردند بگذریم نمی توانیم از مسئله حجاز بگذریم

اسماعیل نیا تاکید کرد: در آستانه هفته عفاف و حجاب هستیم ، دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود میلیارد ها دلار برای ترویج بی حجابی و فحشا در کشور های اسلامی خصوصا ایران اسلامی خرج می کند که یک نمونه از آن اتفاق هفته قبل شیراز بود.بنابراین متدینین، دلسوزا کشور و دلسوزان خانواده ها باید در این زمینه مطالبه گر باشند تا قانون عفاف و حجاب باید از ادارات و اماکن عمومی مثل بازار و فروشگاه ها شروع شود.

 امام جمعه شهرستان بندرلنگه در پایان خاطر نشان کرد: وجود مظاهر بی حجابی در ادارات فروشگاه ها و بازار که اماکن رسمی است هرگز پذیرفته نیست ستاد امر به معروف در سطح کشور به دنبال اجرای طرح جامع عفاف و حجاب است انتظار است که همه مردم با احساس مسئولیت در این طرح همکاری نمایند.

دیپلماسی متوازن تاثیر بسزایی در کاهش اثر تحریم ها دارد

حجت الاسلام و المسلمین شعیب صالحی ، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان ضمن تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت امام علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها، اظهار کرد : ازدواجی که در تاریخ بشریت همتا نداشته و سبب تمام خیرات و برکات بوده است .

وی با بیان اینکه دشمن عمق کانون خانواده را هدف قرار داده است ، افزود : فضای سازی های دشمن برای تضعیف بینان خانواده نشانگر دقت بالا و برنامه ریزی دقیق، جهت ضربه زدن به این سرمایه اجتماعی در جامعه اسلامی است .

خطیب جمعه شهرستان خمیر تاکید کرد : خانواده ها نسبت به حضور خود و فرزندان خویش در فضای مجازی تدبیر بیشتری اتخاذ کنند .

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگر به عرصه روابط های ایران در حوزه شرق و نگاه به همسایگان، بیان کرد : دیپلماسی متوازن در برخورداری از ظرفیت های شرق و همسایگان سبب سرعت بی اثر کردن تحریم ها را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد : مدیریت مصارف برق در تمامی ابعاد آن بویژه در ساعات اوج مصرف یک وظیفه اخلاقی است.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر با اشاره به نصب تابلوی خدمات معادن فعال در قالب عمل به مسولیت اجتماعی را ضروری خواند و یادآوری کرد : این امر موجب امیدواری مردم نسبت به صنایع و معادن می شود.

حجت الاسلام صالحی خاطرنشان کرد : راه اندازی صندوق توسعه شهرستان موتور محرکه صنایع و معادن در عمل به مسئولیت اجتماعی آنان است .

وی با تبریک روز صنعت و معدن به این خانواده بزرگ ، بیان کرد : توسعه و تقویت تولیدی ها و ظرفیت معادن برکات فراوانی برای منطقه به ارمغان می آورد .

 

آمریکا صلاحیت سخن در باب حقوق بشر ندارد/ لزوم ایمان به ارزش های اسلامی در زندگی اجتماعی

حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد:اولین روز ماه مبارک ذی الحجه سالروز ماندگارترین پیوند آسمانی میان حضرت علی (ع) و حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) و تشکیل خانواده الهی است.

حجت الاسلام شریفی افزود:مهمترین ملاک و انتخاب همسر مطابق با آیات قرآنی و سفارش و توصیه های ائمه معصومین و الگوی ازدواج حضرت زهرا و حضرت علی(ع) «ایمان» به ارزش های اسلامی و التزام عملی به آن در زندگی فردی و زناشویی است.

وی بیان داشت:در دنیای امروز که مادیات و رفاهیات و وسایل زندگی تجملاتی برای بعضی خانواده ها ملاک و معیار خوشبختی قرار گرفته است زندگی بی پیرایه و ساده اما سراسر لطافت و مهرورزی این دو زوج آسمانی بهترین برای خوب زندگی کردن و مهر ورزانه زندگی کردن است تا با پرهیز از اینگونه مخارج که با معیارهای اسلامی ازدواج تناسب ندارد زمینه خوشبختی زوج های بسیاری که با مشکلات مالی رو به رو هستند فراهم شود .

امام جمعه حاجی آباد افزود:عضویت در سازمان های بین المللی (مانند شانگ های و بریکس) برای هر کشوری و کشور ما در وجهه حقوقی و بین المللی است که برای اعضا ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام شریفی تصریح کرد:بهره مندی از مزایای همکاری و همگرایی ‌در ابعاد مختلف اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی برای اعضای هر سازمان بین المللی منطقه ای یا جهانی اهمیت دارد،این عضویت پشتوانه مهمی در حمایت از اعضا خواهد بود.

وی ادامه داد:اهمیت و ضرورت پیوستن به سازمان های بین المللی از آنجا ناشی می شود که هر یک از آن ها ضمن اینکه کانونی برای تبادل نظر و هم فکری تلقی می شوند، می توانند بخشی از نیازمندی های اعضا خود را که به تنهایی از عهده انجام آن بر نمی آیند مرتفع ساخته و گوشه ای از مشکلات را حل و فصل کنند.

حجت‌الاسلام شریفی تصریح کرد:عضویت ایران در این سازمان ها، استفاده از ظرفیت های کشور های عضو در فعال سازی مزیت های اقتصادی کشور و همچنین ایجاد حمایت از ایران در مجامع بین المللی در قبال فشارهای غرب و تحریم های یک جانبه آمریکا است.

وی خاطر نشان کرد:براساس شواهد و مستندات ،آمریکا با اتخاذ رویکردی ابزاری بزرگترین دوگانگی رفتاری را به نمایش گذاشته است، آمریکا در عین ادعای حمایت از حقوق بشر به نقص مکرر آن در سطح داخلی و بین المللی می پردازد.

امام جمعه حاجی آباد گفت:آمریکا حقوق بشر را به عنوان دستاویز و ابزاری در مسیر اهداف خود به کار گرفته تا از این طریق به سرنوشت ملت ها سلطه یافت و انواع فشارها را بر کشورهای مخالف خود تحمیل کند.

وی خاطرنشان کرد:آمریکا از صلاحیت و صداقت لازم برای سخن گفتن در باب حقوق بشر برخوردار نیست.

خانواده در فرهنگ اسلامی یک کشور کوچک است

حجت الاسلام رضا مهدوی امام جمعه موقت رودان ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه، ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی، خانواده به عنوان یک کشور کوچک یاد می شود و ریاست این خانواده را خداوند به مرد واگذار کرده و مدیریت خانه را به زن واگذار کرده زن در محیط خانواده وفق صراحت آیات قرآن  آرامش محیط خانواده است.

وی افزود: این کشور کوچک مدیریت نیاز دارد تا خانواده دچار فقر عاطفی نشود و بسیاری از طلاق های امروزه طلاق عاطفی اطلاق می شود.

امام جمعه موقت رودان ادامه داد: ازدواج سنت حسنه اسلامی و بسیار مورد تاکید اسلام بوده  و اگر از روایات حضرت علی(ع) و فاطمه(س) بهره ببریم خانه هایمان از برکت و شادمانی پر می شود.

حجت الاسلام مهدوی رمز پایداری انقلاب اسلامی را ایمان ملت ایران دانست و عنوان کرد: انقلاب را اگر در این چهار دهه انقلاب اسلامی تفکری کنیم می اندیشیم که دشمنان انقلاب تمام توان خود را به کار گرفته تا انقلاب اسلامی را بد جلوه دهند، اما در دنیای سیاست یک حقیقتی وجود دارد حتی برای کسانی که ارادتی برای جمهوری اسلامی نداشته باشند می بینیم که با همه این صحنه های عملیاتی که در مقابل جمهوری اسلامی صورت گرفته با عدم موفیقت رو به رو شده

برای تمام جهان آشکار است که آمریکا هر اتفاقی را بر مقابله با جمهوری اسلام انجام داده است با شکست رو به رو بوده، این شکست ها محصول حماقت دولت های آمریکا است و محصول ایمان ملت ایران به خداوند واحد است.

وی گفت: زمانی که انقلابمان هنوز دارای ریشه ای نبود و سیم خاردار هم نداشتیم باز هم توانستیم پیروز شویم با وجود تحریم ها و فشار های اقتصادی هر کاری که شد انجام دادند ولی نتوانستند و الان دولت مردان آمریکا دل خوش کردند به چند سلبریتی که اینقدر دستش خالی است که با اینها فکر می کند اگر فلان هنرمند ایران را ترک کند ایران منزوی می شود.

امام جمعه موقت رودان بیان کرد: برخی ها با القای نا امیدی در میان مردم ایران و نارضایتی معیشتی در میان آنها بعد اعلام کردند که ما تابستان داغ را رقم زدیم ولی باز هم شکست خوردند اما خجالت نکشیدند.

وی تصریح کرد: مشکل اینجاست که ایران به عنوان پرچمدار اجازه نمی دهد که آمریکا با دستگاه های جریان ساز به نفع خودش استفاده و از آن مهم تر مردم ایران زیر بار ظلم نمی روند و دشمنان جمهوری اسلامی برای استحاله و تغییر نظام مقدس ما بودجه سنگینی را صرف می‌کنند که برخی از این اقدامات در پوشش دفاع از حقوق بشر رخ می‌دهد.

حجت الاسلام مهدوی حقوق بشر آمریکا را توخالی و فریبکارانه برشمرد و افزود: حقوق بشر آمریکایی یعنی در سال ۱۳۶۰ حضرت آیت الله خامنه ای را ترور و  یعنی به شهادت رساندن سردار دلها، حمله نظامی به کشورهای دیگر، یعنی دخالت آمریکا در امور سایر کشورها، یعنی حمایت بی قید وشرط از رژیم جلاد صهیونیستی و یعنی هر سازمانی، ملتی و کشوری که خواست از مردم مظلوم فلسطین، غزه و لبنان حمایت کند متهم به تروریسم می شود، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری کشورمان در خلیج فارس و به شهادت رساندن ۲۹۰مسافر بی گناه! چون همه می دانند امروز آشکارا در خود آمریکا حقوق اقلیتها اعم از مسلمانان، سرخ پوستان، سیاه پوستان تضییع می شود و بیشترین آمار زندانیان در دنیا از آن آمریکا است و سالانه به طور متوسط ۴ هزار نفر در زندان های آمریکا جان خود را از دست می دهند و در کل حقوق بشر  یعنی اینکه هرجا منافعی برای آمریکا باشد.

وی ادامه داد: شعار دفاع از حقوق بشر که توسط آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای غربی و صهیونیست‌ها مطرح می‌شود دروغی بزرگ است که امروز همه ملت‌ها و دولت‌ها به خوبی از جنایات آنها آگاه هستند.

نرخ حمل کالاهای اساسی از میناب به بشاگرد سرسام‌آور است/ مسئولان، دغدغه مسکن جوانان شهرستان را جدی بگیرند

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی امام جمعه موقت شهرستان بشاگرد ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی و سیاسی شهرستان اظهار کرد:ظلم مضاعف ومحسوسی به مردم بشاگرد به دلیل نرخ کرایه بالای حمل کالاهای اساسی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی افزود: حمل کالاهای اساسی از میناب به بشاگرد سرسام آور است و باید در این زمینه مسئولین تدبیری بی اندیشند.

وی با بیان اینکه نظارت در حمل مصالح در شهرستان بشاگرد وجود ندارد، تصریح کرد: مسئولین نظارتی در این امر نظارت بیشتری داشته باشند.

خطیب موقت جمعه شهرستان بشاگرد ادامه داد:نرخ  حمل یک بار ماسه از میناب به بشاگرد عقلانی نیست، مسئولین نظارتی بر این امر نظارت بیشتری داشته باشند، مردم در این خصوص دچار مشکل اساسی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی در خصوص نهضت ملی سازی مسکن جوانان گفت: شعار نهضت ملی سازی مسکن جوانان در شهرستان بشاگرد عملی نشده و جوانان جویای نام شهرستان برای تشکیل خانواده نیاز به مسکن و زمین دارند که با وجود نبود زمین و مسکن از ازدواج و تشکیل خانواده عقب مانده اند ،از مسئولین متولی انتظار میرود دغدغه مسکن جوانان را جدی بگیرند و شاهد عملی شدن شعار نهضت ملی سازی مسکن جوانان در شهرستان بشاگرد باشیم.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۰ سال است که هیچ واگذاری زمینی برای جوانان شهرستان جهت ساخت مسکن نداشته ایم‌جوانان شهرستان مشکل مسکن و زمین جهت تشکیل خانواده دارند ،مسئولین در این خصوص تدبیری بی اندیشند و به داد جوانان شهرستان برسند.

امام جمعه موقت شهرستان بشاگرد در خصوص عملی کردن مصوبات ستاد محرومیت زدایی بشاگرد خاطرنشان کرد: مصوبات ستاد محرومیت زدای در خصوص تجهیز راهدارخانه های بشاکرد به ماشین آلات عملی نشده ،با صرف مصوبات دردی از مردم دوا نمی شود، منتظر عملیاتی شدن واجرایی شدن مصوبات هستیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما