شناسهٔ خبر: 54872317 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دبیرکل اتحادیه عرب: سوریه در نشست فردای وزرای خارجه در لبنان شرکت نخواهد کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا-«احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد سوریه در نشست مشورتی وزرای امور خارجه کشورهای عربی که فردا شنبه در لبنان برگزار خواهد شد، شرکت نخواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابوالغیط در فرودگاه بین المللی رفیق الحریری بیروت گفت: همه کشورهای عربی در نشست مشورتی فردا وزرای خارجه شرکت خواهند کرد به جز سوریه که عضویت آن به حالت تعلیق در آمده است.

با آغاز بحران سوریه در سال 2011 میلادی بسیاری از کشورهای عربی همچون عربستان، امارات، قطر، بحرین، مصر، اردن، تونس و غیره در کنار کشورهای غربی همچون آمریکا، بریتانیا ، فرانسه و همچنین ترکیه در صف مخالفان حکومت دمشق قرار گرفتند.

در ۱۲ نوامبر سال ۲۰۱۱ با موافقت ۱۸ کشور عربی و مخالفت ۳ کشور سوریه، لبنان و یمن و رای ممتنع عراق، سوریه از اتحادیه عرب اخراج شد، اما اکنون پس از گذشت بیش از ده سال از شروع بحران سوریه و موفقیت دمشق و متحدانش در مقابله با تروریسم، کشورهای عربی مانند اردن، الجزایر، عراق و مصر خواستار بازگشت این کشور به اتحادیه عرب شده و دیگر کشورهای این اتحادیه نیز برای برقراری روابط با دمشق از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

متن کامل این خبر را در آناتولی ببینید.

نظر شما