شناسهٔ خبر: 54871312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرپرست فرمانداری سیرجان:

نیازمندان واقعی در سیرجان شناسایی می شوند

جلسه هم اندیشی اجرای دستورالعمل مقابله با فقر مطلق با حضور سرپرست فرمانداری سیرجان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

علی یعقوبی پور سرپرست فرمانداری سیرجان هدف از اجرای این طرح را شناسایی نیازمندان و رفع فقر مطلق عنوان کرد.

او گفت: اجرای این طرح به دستور رییس جمهور و با هدف مقابله و شناسایی کلیه افراد نیازمند بدون کمترین مایحتاج ضروری از جمله خوراک، پوشاک، بهداشت و درمان و ثبت نام آنان در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و دراین راستا رعایت شئونات وحفظ تکریم آنان باید رعایت شود.


او می‌گوید:از دهیاران و بخشداران خواستیم تا افراد نیازمند را در کمترین زمان ممکن شناسایی و در سامانه ثبت نام کنند ضمن اینکه افراد دارای فقر مطلق در شهر سیرجان نیز وجود دارند که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم نیستند.

او می گوید: برخی از این افراد در فقر مطلق بسر می‌برند که این افراد باید توسط سازمان‌های مردم نهاد، نواحی مقاومت بسیج، هیات امنای مساجد شناسایی شوند.

یعقوبی پور گفت: افراد ثبت نام شده پس از راستی آزمایی اطلاعات، حداکثر پس از دریافت سه ماه کمک معیشت و ایجاد زمینه اشتغال پایدار، مطابق ضوابط تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار می‌گیرند.

او گفت: در این جلسه به برنامه ریزی صحیح و هدفمند در راستای ریشه کنی فقر مطلق با محوریت توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای اقشار آسیب پذیر در شهرستان با استفاده از ظرفیت شرکت‌های صنعتی و معدنی، ادارات و نهادها، واحد‌های تولیدی، گروه‌های جهادی، خیرین، مشارکت مردمی، مساجد، بسیج و دیگر اقشار جامعه تاکید شد.

نظر شما