شناسهٔ خبر: 54870305 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه بندرعباس:

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشردر جهان است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به شماری از جنایات آمریکا، این کشور را بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان برشمرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس گفت: سوءقصد به جان رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهادت شهید بهشتی و یارانش، بمباران سردشت، شهادت شهید صدوقی و شلیک موشک از ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی در یک دهه گواه جنایات بی شمار استکبار جهانی و آمریکا علیه ملت ایران است.

او گفت: جنگ ویتنام، تجاوز به افغانستان و عراق، دخالت در امور سیاسی دو کشور کره، حمایت از منافقین و اعمال تحریم‌ها بر علیه کشور‌های آزادی خواه گوشه‌ای دیگر از نقض حقوق بشر از سوی آمریکایی‌ها است.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع)گفت: ایشان با هدایت جامعه اسلامی و فرقه‌های مذهبی تندرو توانست ماموریت شیعه را برای اعتدال جامعه اسلامی جهانی کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده ضرب سکه اسلامی را از دیگر اقدامات امام محمد باقر (ع) معرفی کرد و گفت: از آن زمان جهان اسلام سکه مستقل داشت که معرف پول اسلامی بود.

او در بخش دیگری از سخنان خود خواستار صرفه جویی مردم در مصرف آب و برق شد و گفت: امروز بیش از هر زمانی نیاز به صرفه جویی داریم.

امام جمعه بندرعباس از مسئولانی دولتی خواست که مدیریت بیشتری بر قیمت‌ها داشته باشند و بازاریان هم از احتکار و گرانفروشی بپرهیزند.

پیش از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: از نیمه خرداد امسال دستگاه‌های اداری، صنعت و کشاورزی موظف به صرفه جویی در مصرف برق شدند.

کریمی گفت: دستگاه‌های دولتی باید هزار و ٢٠٠مگاوات، در بخش صنعت ٦هزار مگاوات و در بخش کشاورزی ٢هزار مگاوات در مصرف برق صرفه جویی کنند.

او گفت: اداره‌ها در وقت اداری موظفند ٣٠ درصد و پس از پایان وقت اداری ٦٠درصد نسبت به پارسال در مصرف برق صرفه جویی کنند.

در این مدت هم در هرمزگان به ٥٠٠ دستگاه اداری اخطاریه داده شد.

رئیس سازمان صمت استان هم پیش از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس گفت: بیش از هزار واحد صنعتی و تولیدی در استان فعالند و اکنون هیچ واحد تعطیلی در استان وجود ندارد.

خلیل قاسمی گفت: هرمزگان اکنون رتبه سوم تولید فولاد در کشور را دارد این در حالی أست که قبل از انقلاب اسلامی هرمزگان فقط دارای ظرفیت‌های تجاری بود.

او گفت: همچنین هرمزگان ظرفیت تولید ٨٠٠میلیون تن سنگ آهن و ٧میلیون تن قیر و فراورده‌های نفتی در کشور را دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما