شناسهٔ خبر: 5486789 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

لاريجاني:برگزاري انتخابات سالم بايد استراتژي تمام مسئولان و دستگاه‌ها محسوب شود

صاحب‌خبر -

رئيس مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از برخي اقدامات تفرقه انداز در فضاي انتخاباتي گفت: قطعا اينگونه رفتارها و توهين ها موجب مي شود که افراد سرشناس و نخبه در عرصه انتخابات حضور پيدا نکنند.

به گزارش خبرگزاري خانه ملت، دکتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در همايش فرمانداران سراسر کشور با اشاره به وضعيت کنوني کشور براي برگزاري انتخابات گفت: در شرايط کنوني فضاي کشور بسيار اميدوار کننده بوده و قطعا مردم براي تعيين سرنوشت خودشان در انتخابات حضور گسترده اي خواهند داشت.

رئيس مجلس با اشاره به اظهارات برخي افراد در رابطه با برخي موضوعات داخلي و سياسي کشور افزود: به طور حتم در فضاي سياه نمايي و تلخ گويي رغبت براي حضور مردم در انتخابات کم مي شود از اين رو مسئولان بايد در جهت طرح اقدامات صورت گرفته به ويژه موضوعات عمراني اقدام کنند زيرا ايجاد فضاي يأس آلود در جامعه بر امور سرنوشت ساز مانند انتخابات و همچنين رشد سرمايه گذاري در کشور آثار سوئي دارد از اين رو در شرايط کنوني عمل انقلابي اين نيست که شرايط سياهي را از کشور ترسيم کنيم زيرا اينگونه اظهارات و اقدامات هم غير واقعي بوده و هم غير مسئولانه است بنابراين در تمام امور بايد نقد منصفانه صورت گيرد.

وي با اعلام اينکه همه مسئولان بايد شرايط را براي حضور حداکثري در انتخابات فراهم کنند تصريح کرد: قطعا حضور حداکثري براي کشور، انقلاب امنيت و منافع جمهوري اسلامي پشتوانه عظيمي است.

رئيس مجلس با اعلام اينکه تأمين امنيت اجتماعي و رواني در جامعه موجب حضور حداکثري مردم در انتخابات مي شود گفت: قطعا بايد مراقب بود که امنيت کشور بي جهت مخدوش نشود همچنين بايد فضاي رواني سالم براي رقابت کانديداها فراهم شود زيرا به هر ميزاني که نخبگان در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان حضور يابند آينده کشور بهتر رقم مي خورد از طرف ديگر توهين، تخريب و تفرقه اندازي و مسائلي از اين دست که به شأن افراد لطمه مي زند موجب مي شود که نخبگان به عنوان کانديدا در انتخابات حضور کمتري داشته باشند به طور مثال برخي افراد مي گويند که در فضاي توهين و تخريب پا در عرصه انتخابات نمي گذاريم که اين موضوع ضرورت جلوگيري از اقداماتي مانند توهين و تخريب را نشان مي دهد.

استراتژي انتخابات بايد "حق‌الناس" باشد

وي با اشاره به اهميت نقش امنيت ملي در عرصه انتخابات گفت: قطعا عرصه انتخابات جايي نيست که ما حدود امنيت ملي را از بين ببريم، از اين رو انتخابات بايد پشتوانه امنيت ملي باشد نه اينکه در اين عرصه امنيت کشور مخدوش شود. همچنين نبايد با طرح برخي اظهارات و مطالب زمينه را براي تنش ميان اقوام و قوميت‌ها ايجاد کرد. به طور مثال اخيرا مطالبي درباره نفوذ ايران در پايتخت هاي منطقه مطرح شد که دشمنان از اين اظهارات براي مقابله با ايران استفاده کردند و رسانه‌ها و روزنامه‌هاي اين کشورها مطالب بسياري را در نقد اين موضوعات مطرح کردند که اين اظهارات قطعا نه درست بوده و نه چنين حرف‌هايي مقتضي است.

دکتر لاريجاني ادامه داد: در مسائل انتخابات همه کانديداها و احزاب بايد توجه کنند که اين عرصه بايد کمک کننده به امنيت کشور باشد، همچنين برگزاري انتخابات سالم بايد استراتژي تمام مسئولان و دستگاه‌ها محسوب شود به طوريکه رهبر معظم انقلاب در اين رابطه فرمودند که آراي مردم حق الناس است.

اهميت و تاثير انتخابات آتي در ايران برمسائل منطقه

رئيس نهاد قانونگذاري کشورمان با اشاره به اهميت انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان، با توجه به شرايط حساس منطقه‌اي، بين‌المللي و اوضاع اقتصادي کشور گفت: قطعاً برگزاري اين رويدادها در سرنوشت مسائل منطقه‌اي بسيار تاثيرگذار است. از طرف ديگر انتخابات مجرايي است که مردم مي‌توانند به طور واقعي بر سرنوشت‌شان حاکم شوند، از اين‌رو وقتي نظام مردم‌سالار را انتخاب کرديم، به گونه‌اي زمينه برگزاري انتخابات را ايجاد کرده‌ايم

مسير مذاکرات در مساله هسته اي به ما تحميل نشده است

دکتر لاريجاني با اشاره به مذاکرات تيم هسته‌اي ايران با گروه 1+5 گفت: در رابطه با مسئله هسته‌اي يک مسير روشن در کشور طراحي شده است. در اين رابطه دستگاه‌هاي مربوطه همچون شوراي عالي امنيت ملي و در رأس آنها رهبر معظم انقلاب، راهنمايي‌هاي لازم را به تيم مذاکره‌کننده ارائه مي‌دهند، از اين اميدوارم اين مذاکرات با تلاش‌هاي صورت گرفته سرانجام خوبي داشته باشد.

وي با اشاره به اظهارات برخي افراد در رابطه با مذاکرات هسته‌اي گفت: قطعاً اين اظهارات در جامعه ايجاد نگراني مي‌کند، از اين‌رو بايد در کليت موضوع توجه شود. همچنين اين موضوع قابل توجه است که مسئله هسته‌اي موضوعي نيست که مسير مذاکرات را به ما تحميل کرده باشند، زيرا نظام اين راه را انتخاب کرده و اين رويکرد مربوط به اين دولت نبوده و در جلسات مختلف مورد بحث قرار گرفته و اميدوارم به نتايج خوبي برسد.

وي با اعلام اينکه عملياتي بودن برنامه ششم توسعه بسيار پسنديده و مثبت است، افزود: البته در برنامه ششم بايد مولفه‌هاي اصلي اقتصاد در بازه زماني درست تعريف شود. همچنين در اين قانون بايد پروژه‌هاي مهم را مشخص کرد، در اين‌صورت مي‌توان ساختار برنامه ششم را عملياتي،‌ تدوين و تصويب کرد.

رئيس نهاد قانونگذاري کشورمان گفت: خوشبختانه تلاش دولت در مسير اقتصاد مثبت بوده و اين اقدامات موجب ايجاد آرامش در اين حوزه شده است و برخي نوسانات تورمي نيز از بين رفته است، اما هنوز تورم بالاست. از طرف ديگر تمام مسئولان و دستگاه‌ها بايد به اين مقوله توجه کنند که براي تحقق توسعه کشور و اقتصاد مقاومتي نبايد منتظر منابع دولتي ماند. زيرا بايد بپذيريم که با کمک مردم اقتصاد شکوفا مي‌شود.

رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به انتقادات برخي افراد درخصوص عملکرد اقتصادي دولت گفت: به نظر من مسير اقتصاد در اين دولت درست بوده و اگر آقايان روشي به غير از اقدامات دولت دارند، مطرح کنند، زيرا شرايط کنوني از اقدامات گذشته به وجود آمده است. به طور مثال در سال‌هاي گذشته از 180 هزار ميليارد تومان بودجه کل کشور، ‌حدود 150 هزار ميليارد تومان بهم بودجه جاري کشور بود که اين موضوع نشان‌دهنده افزايش و بالا بودن حجم بودجه جاري کشور است.

نظر شما