شناسهٔ خبر: 54867506 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ورود بخش خصوصی به ساخت خط ۱۱ متروی تهران

بخش خصوصی برای ساخت بخشی از جذاب‌ترین خط متروی تهران اعلام آمادگی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما،  خط ۱۱ مترو به طول تقریبی ۲۸ کیلومتر، ۵ ایستگاه تبادلی با خطوط هفتگانه دارد که شرکت مپنا از بخش خصوصی قرار است در ساخت بخشی از خط یعنی حدفاصل چیتگر تا عبدل آباد به طول تقریبی ۱۷ کیلومتر مشارکت داشته باشد.
مدیر پروژه مطالعات خطوط جدید متروی تهران با اشاره به جزئیات این خط در مورد نحوه فعالیت و مشارکت شرکت مپنا گفت: خط ۱۱ مترو صرف نظر از تاثیرگذاری قابل توجهی که بر معادلات حمل و نقلی پهنه جنوب غرب پایتخت می‌گذارد، به لحاظ جاذبه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز یکی از جذاب‌ترین خطوط به شمار می‌آید چراکه امکان احداث ۳۰ مجتمع ایستگاهی در آن وجود دارد.
شرکت مپنا همان اعلام آمادگی کرده که نه تنها این خط مترو را به طور کامل بسازد؛ بلکه تجهیز و تامین واگن آن را نیز انجام خواهد داد.


مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران چندی پیش خبر داد درحال حاضر شرکت مپنا، شرکت واگن پارس را خریداری کرده است و خودشان برای تأمین و تولید قطار‌های خط مورد نظر، اعلام آمادگی کرده‌اند و غیر از بهره برداری از یک خط کامل مترو، این شرکت پیشنهاد داده تا برای تولید ۱۵۵ دستگاه واگن مترو از طریق فاینانس اقدام کند؛ یعنی تولید این ۱۵۵ دستگاه واگن توسط صنعت واگن سازی خودشان انجام شود.

عبور خط ۱۱ از ۶ منطقه پایتخت

خط ۱۱ متروی تهران از ۶ منطقه شهری تهران (در مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰و ۲۱) عبور می‌کند و امکان تبادل مسافر با اکثر قریب به اتفاق سایر خطوط ساخته شده و در دست احداث را دارد؛ ضمن اینکه بهره‌برداری از این خط به کاهش ترافیک خط ۵ و مسافرانی که از استان البرز به سمت تهران (و بالعکس) تردد دارند، کمک می‌کند.

نظر شما