شناسهٔ خبر: 54867448 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

به مناسبت روز ازدواج مطرح شد؛

اهدای ۱۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند توسط مرکز نیکوکاری امام رضا (ع)

مرکز نیکوکاری امام رضا (ع) با تهیه ۱۰۰ سری جهیزیه برای نوعروسان شادی را به خانه نیازمندان برده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مدیر مرکز نیکوکاری امام رضا (ع) با شش سال فعالیت توانسته نیکوکاران را سهیم شادی در تشکیل ۱۰۰ خانواده و خرید جهیزیه افراد نیازمند کند.

جشن ازدواج و از دیرباز جزو شادترین مناسبت‌های خانوادگی ایرانیان بوده، اما هستند افرادی که با مشکلات اقتصادی و مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و فراهم کردم الزامات مادی آغاز زندگی برایشان میسر نیست، چند سالی است که برخی مراکز نیکوکاری به طور ویژه برای تهیه جهیزیه افراد کم‌برخوردار فعالیت می‌کنند و در شادی آن‌ها سهیم می‌شوند.

به مناسبت سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) گفتگویی انجام دادیم با خانم دریانیان، مدیر مرکز نیکوکاری امام رضا (ع) تهران که در زیر می‌خوانید:

این بانوی نیکوکار در مورد فعالیت‌های خود در حوزه کمک به ازدواج جوانان می‌گوید: پدربزرگم سالیان سال دست خیر در کمک به ازدواج جوانان داشت. من نیز ۶ سال است که راه پدربزرگ خود را در کمک به ازدواج جوانان ادامه می‌دهم. پدربزرگ من چراغ راه زندگیم بود و خانه خود را وقف ازدواج افراد نیازمند کرده بود. فعالیت خیر در خانواده ما ریشه دارد و سایر اقوام هم مراکز نیکوکاری دارند.

مدیر مرکز نیکوکاری امام رضا (ع) در مورد فعالیت‌های این مرکز می‌افزاید: ابتدا به صورت فردی عمل می‌کردم، اما چند سال پیش مجوز فعالیت مرکز نیکوکاری را از کمیته امداد امام خمینی (ره) گرفتیم و آغاز فعالیت ما جمع‌آوری جهیزیه برای ۱۰ خانواده بود.

وی می‌گوید: ابتدا به شکل برگزاری گلریزان پول خرید اقلام جهیزیه را تأمین می‌کردیم، اما در ادامه با مشارکت خیران و مردم نیکوکار موفق به تامین هزینه خرید جهیزیه شده‌ایم.

دریانیان عنوان می‌کند: خانواده‌هایی که نیازمند تامین جهیزیه هستند، به ما معرفی می‌شوند و ابتدا تحقیق کاملی راجع به وضعیت آنها، انجام می‌دهیم که در صورت اثبات نیازمندی آنها، خرید اقلام جهیزیه را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی معتقد است: بسیاری از دختران جوان که درخواست جهیزیه دارند از نعمت داشتن پدر محروم بودند و یا بدسرپرست محسوب می‌شوند همچنین برخی از پدر‌ها بیمار و از کار افتاده هستند و امکان تشکیل زندگی آبرومند و خرید وسایل جهیزیه برایشان ممکن نبود و به ما معرفی می‌شوند.

مدیر مرکز نیکوکاری امام رضا (ع) می‌گوید: با عنایات خداوند متعال و الطاف امام رضا (ع)، مرکز نیکوکاری ما توسعه پیدا کرد و دو ماه یکبار جشن گلریزان برگزار می‌کردیم و جهیزیه کامل شامل ۲۵ قلم کالا‌های اصلی را تأمین می‌کردیم.

این بانوی نیکوکار ادامه می‌دهد: بهترین لحظات زندگی من زمانی است که می‌بینم دخترخانم‌های نوعروس پس از دریافت جهیزیه به خانه خودشان یا همان خانه بخت رهسپار می‌شوند.

وی یادآور می‌شود: مرکز هر ماه پخش ارزاق دارد و علاوه بر فعالیت جدی در مناطق ۱۳ و ۱۴ شهری تهران برای شهرستان‌های محروم هم کمک‌رسانی دارد و در زمینه‌های مختلف در کنار نیازمندان هستیم. این مرکز با فعالیت‌های جهادی اعضای آن شکل گرفته و هیچ کس در این مرکز چشم‌داشتی به مادیات ندارد.


دریانیان افزود: تا کنون با همکاری کمیته امداد برای ۱۰۰ عروس جهیزیه فراهم کرده‌ایم. از طرف کمیته امداد نیازمندان جهیزیه به مرکز ما معرفی می‌شوند، خرید سیسمونی هم برای نیازمندان انجام می‌دهیم و در این مرکز حامیان ایتام هم فعالیت دارند. در دوران کرونا هر قدم خیر که مقدور بود برای بیماران کرونا و خانواده آن‌ها انجام دادیم. فعالیت در این مرکز به زندگی تک تک ما برکت داده است و با تهیه هر جهیزیه و سیسمونی همراه با شادی مردم و نیکوکاران، شاد می‌شویم و خدا را شکر می‌کنیم که ما را در این مسیر قرار داده است.

نظر شما