شناسهٔ خبر: 54864624 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش|

آغاز سومین روز رقابت کنکوری‌ها با بیشترین داوطلب / ۵۷۴ هزار و ۷۵۱ داوطلب در گروه علوم تجربی

سومین روز از پنجاه و دومین دوره آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ صبح امروز جمعه ۱۰ تیر با آزمون گروه تجربی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کنکور سراسری هر ساله تیرماه برگزار می‌شود و پشت کنکوری‌ها خودشان را برای این ماراتن سخت و نفس‌گیر آماده می‌کنند. کنکور امسال به عنوان پنجاه و دومین کنکور سراسری از روز چهارشنبه ۸ تیر ماه با آزمون گروه هنر آغاز و فردا شنبه ۱۱ تیرماه با آزمون گروه زبان‌های خارجه پایان می‌یابد داوطلبان پس از یک سال تلاش و درس خواندن برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند.


باتوجه به اعلام وزارت علوم تعداد داوطلبان کنکور سراسری امسال یک میلیون ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر هستند که ۱۴۵ هزار و ۶۱۵ نفر برای گروه علوم ریاضی و فنی، ۵۷۴ هزار و ۷۵۱ نفر برای گروه علوم تجربی، ۴۱۲ هزار و ۵۲۵ نفر برای گروه علوم انسانی، ۱۶۱ هزار و ۳۷۸ نفر برای گروه هنر و ۱۹۴ هزار و ۹۵۱ برای گروه زبان‌های خارجه است.


در آزمون سراسری ۱۴۰۱ تعداد متقاضیان زن با آمار ۹۱۵ هزار و ۴۱ نفر بیشتر از داوطلبان مرد با تعداد ۵۷۴ هزار و ۱۷۹ نفر است.

جدول زمان برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی پنج گانه کنکور ۱۴۰۱

گروه آزمایشی تاریخ و روز ساعت شروع فرآیند آزمون
گروه آزمایشی هنر چهارشنبه ۸ تیر در حوزه‌ها ساعت ۷:۳۰ صبح بسته می‌شود. فرآیند آزمون ۸ صبح آغاز می‌شود.
گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی پنجشنبه ۹ تیر
گروه آزمایشی علوم انسانی پنجشنبه ۹ تیر
گروه آزمایشی علوم تجربی جمعه ۱۰ تیر
گروه آزمایشی زبان‌های خارجی شنبه ۱۱ تیر

صبح امروز داوطلبان گروه تجربی با یکدیگر رقابت کردند. آزمون راس ساعت ۸ آغاز و و در‌های حوزه‌های کنکور ساعت ۷:۳۰ بسته شد. سه دفترچه سوال و سه پاسخنامه با ۱۰۰ سوال دروس عمومی و ۷۵ دقیقه زمان و ۱۶۵ سوال دروس تخصصی و ۱۸۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است، البته در گروه آزمایشی علوم تجربی یک دفترچه ویژه بهیاران دارای ۳۵ سوال و ۲۰ دقیقه زمان نیز برای داوطلبان وجود دارد.


حسن مروتی، سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور چند روز قبل توصیه‌های به داوطلبان کرد و گفت: داوطلبان گروه‌های مختلف باید دقت کنند که به موقع در حوزه محل برگزاری آزمون حضور داشته باشند و سعی کنند روز قبل از آزمون به محل برگزاری رفته و حوزه را شناسایی کنند تا به موقع به آزمون برسند.


وی به داوطلبان تاکید کرد: بهتر است تلفن همراه خود را اصلا به جلسه آزمون نبرید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. کتاب، جزوه، وسایل فلزی، ساک، تجهیزات الکترونیکی از وسایل ممنوعه کنکور است.


همچنین عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور برای حفظ آرامش متقاضیان کنکور گفت: داوطلبان هیچگونه نگرانی نداشته باشند، سوالات آزمون محتوایی است و از محتوای کتب درسی طرح شده است.


به گزارش خبرگزاری دانشجو، نتیجه اولیه کنکور سراسری اواسط مردادماه و نتیجه نهایی شهریورماه منتشر می‌شود.

نظر شما