شناسهٔ خبر: 54863224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه شهر مهران:

عشق به ولایت در میان مردم مهران موج می زند/ نامگذاری یک روز به نام مهران در تقویم ملی مطالبه مردمی است

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه نامگذاری یک روز به نام مهران در تقویم ملی، مطالبه مردمی است، گفت: عشق به ولایت و انقلاب اسلامی در میان مردم مهران موج می زند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهرستان مهران، شامگاه پنج شنبه(۹ تیر) در آیین گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران، اظهار کرد: یکی از ویژگی های مهران، ایثار و از خودگذشتگی مردم مهران است و تمام آن فدارکاری های که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده است عمدتا در این شهرستان مهران بوده است.

 

حجت الاسلام« سید عبدالله امینی » با بیان اینکه که مهران دروازه عتبات عالیات است و ۷۰ درصد زوار اربعین حسینی از مرز مهران تردد می کنند، ابراز کرد: ایثار و شهادت، خدمت به زوار، اخلاص و تقوا، ایثار و فداکاری و ولایتمداری و انقلابی گری در مردم مهران جمع شده است.

 

وی تصریح کرد: امروز مهران قدمگاه زوار اربعین حسینی است و مردم این مرز و بوم در خدمت به زوار اربعین حسینی در طول سال های گذشته سنگ تمام گذاشته اند، آنچه شاکله مهران را تشکیل می دهد، عشق  و محبت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و محبت به ولی و ولایتمداری است و دشمن شناسی و دشمن ستیزی از ویژگی های این مردم است.

 

امام جمعه مهران با بیان اینکه  ضرروت دارد که روز مهران یک روز رسمی مانند خرمشهر به صورت ملی در تقویم ثبت شود، افزود: این اتفاق هنور نیافتاده است و همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد، همان خدا مهران را هم آزاد کرد و نامگذاری یک روز به نام مهران یک مطالبه عمومی و مردمی است.

 

وی با بیان اینکه نماد قلاویزان یک نماد ملی است و انتظار می رود این محل نورانی که محل عروج هزاران شهید است به کشور معرفی شود، تصریح کرد: آنچه امروز مهران دارد به برکت دفاع مقدس است و امروز مهران محل و کانون تردد زوار اربعین حسینی است.

 

حجت الاسلام امینی بیان کرد: مردم مهران در ایام اربعین حسینی خانه های خود را در اختیار زوار اربعین حسینی قرار می دهند و مهران محل عروج بیش از ۶ هزار شهید است که لازم است که مدیران نگاه ویژه ای به این شهرستان با توجه به ظرفیت های آن داشته باشند.

 

امام جمعه مهران با تقدیر از مسئولان شهرستان که برای گرامی داشت سالروز مهران پای کار بودند، خاطرنشان کرد: لازم است که مسئوان توجه بیشتری به شهرستان مرزی مهران داشته باشند.

 

 

پایان پیام/92

نظر شما