شناسهٔ خبر: 54859699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

10 اکیپ به طور روزانه بر بازار ایلام نظارت می‌کنند

مدیر بازرسی و نظارت کالاهای اساسی جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: به طور روزانه گشت‌های مشترک تنظیم بازار در سطح استان ایلام صبح و عصر ۱۰ اکیپ و در هر شهرستان ۴ تیم کار نظارت خود را انجام می‌دهند.

صاحب‌خبر -

عطایی مدیر بازرسی و نظارت کالاهای اساسی جهاد کشاورزی استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: طبق مصوبه سازمان حمایت از مصرف کنندگان چهار قلم از کالای اساسی اعلام شده مشمول افزایش قیمت و بالاتر از این نرخ قیمت تخلف و برخوردهای قانونی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: تولیدکنندگان در برخی از موارد اقدام به افزایش بالاتر از نرخ مصوب کرده که با ورود دستگاه‌های متولی و ملزم کردن تولیدکنندگان به بازگشت نرخ قبلی این کار در حال انجام شدن است.

مدیر بازرسی و نظارت کالاهای اساسی جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: به طور روزانه گشت‌های مشترک تنظیم بازار در سطح استان بازار را رصد می‌کنند در ایلام صبح و عصر ۱۰ اکیپ و در هر شهرستان ۴ تیم کار نظارت خود را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: مشکلاتی که الان وجود دارد عدم دسترسی سازمان جهاد کشاورزی به سامانه‌های جامع انبارها، سامانه 124 و ... است و فقط سازمان صنعت، معدن و تجارت به این سامانه‌ها دسترسی دارد اگر فروشگاهی خرید انجام دهد و وارد سامانه نکند احتکار صورت گرفته ولی به علت عدم دسترسی در جریان این موضوع نخواهیم بود به دنبال این موضوع هستیم که این دسترسی برای سازمان جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار آزاد شود تا نظارت‌ها دقیق‌تر صورت بگیرد.

عطایی تصریح کرد: طبق مصوبه کشور و استانداری ایلام اتاق اصناف باید با ستاد تنظیم بازار همراهی کند ولی در این زمینه همکاری کافی صورت نمی‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در بازار گزارش‌های خود را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت ، معدن و تجارت ارسال تا به موارد رسیدگی شود.

انتهای پیام

نظر شما