شناسهٔ خبر: 54859632 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد:

لزوم ایجاد شرایط رونق اقتصادی در مناطق آزاد

خاندوزی با تاکید بر ایجاد شرایط رونق اقتصادی در مناطق آزاد گفت: قانونمند کردن واردات کالاهای ته لنجی یکی از مسائل مطرح در دولت است چرا که این اقدام باعث رونق در مناطق مرزی و بندری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید احسان خاندوزی» امروز (پنج شنبه ۹ تیر) در حاشیه بازدید از بندر خرمشهر در جمع خبرنگاران، با تاکید بر ایجاد شرایط رونق اقتصادی در مناطق آزاد اظهار کرد: در این سفر با جمعی از فعالان اقتصادی در بنادر چوئبده و اروندکنار شهرستان آبادان و بندر خرمشهر دیدار و گفت‌وگو داشتم و مسائل و مشکلات آنها بررسی شد.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی قانونمند کردن واردات کالاهای ته لنجی را یکی از مسائل مطرح در دولت دانست و افزود: این کار باعث رونق در مناطق مرزی و بندری خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: وزارت صمت و کشور با همکاری با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آئین نامه‌ای برای مبادلات مرزنشینان و کالاهای ته لنجی آماده کردند که این آئین نامه آماده و در هیات دولت بررسی شد.

 

خاندوزی با بیان اینکه ۲ بند از این آئین نامه نیاز به هماهنگی با شورای سران سه قوه دارد ابراز کرد: امید است به زودی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصویب شود و به محض تایید و الحاق به آئین نامه، به وزارت صمت ابلاغ خواهد شد.

 

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات دولت کالاهای ته لنجی به صورت قانونی و با نظم و پس از ثبت در گمرک وارد کشور خواهد شد.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه با این اقدام کالا از مسیر تخلف قاچاق خارج می‌شود اذعان کرد: برنامه ریزی شده تا تعداد سفرهای کالاهای ته لنجی نیز افزایش یابد که این باعث رونق اقتصادی، اشتغال و معیشت منطقه می‌شود.

 

وی عنوان کرد: امید است با این اقدامات شاهد رونق اشتغال و درآمد و کاهش نرخ بیکاری که از گلایه‌های مردم خوزستان است باشیم.

 

خاندوزی یاد آور شد: مدیران و فعالان اقتصادی خرمشهر پیشنهاد دقیقی برای چگونگی افزایش حجم تجارت در بندر خرمشهر بدهند تا تصمیم گیری نهایی در این خصوص انجام شود.

 

پایان پیام/660

نظر شما