شناسهٔ خبر: 54858701 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گالری‌گردی در پایتخت؛

گالری گردی در پایتخت با تماشای نقاشی‌های کارگردان مطرح سینما

تهران-ایرنا- نمایشگاه‌هایی همچون «منظومه خسوف»،«یادی از برگ‌های فروریخته»، «زیست امروز»، «شاید انسان» و «نقاشی‌های مسعود کیمیایی» تیرماه میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تجسمی ایرنا، پایان هفته فرصت مغتنمی برای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است که از نمایشگاه‌هایی در این حوزه (نقاشی، خوشنویسی، طراحی، کاریکاتور، عکاسی، مجسمه، چیدمان و...) بهره‌مند شوند.

دهم تیرماه نمایشگاه‌هایی از جمله منظومه خسوف، یادی از برگ‌های فروریخته، زیست امروز، چهره به چهره، شاید انسان، پیوسته گسستن، نقاشی‌های مسعود کیمیایی نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینما، اثر انگشت و استیصال افتتاح می‌شود و میزبان علاقه‌مندان است.

همچنین همزمان با سالروز شهادت شهدای هفتم تیر نمایشگاه روز هفتم در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا شده است. بعضی از گالری‌ها و مراکز فرهنگی هنری پایتخت همچنان میزبان نمایشگاه‌هایی از فصل بهار هستند.

«روز هفتم» در موزه هنرهای معاصر فلسطین

نمایشگاهی از آثار پوستر و نقاشی با عنوان روز هفتم همزمان با سالروز شهادت شهدای هفتم تیر و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، در موزه هنرهای معاصر فلسطین فرهنگستان هنر افتتاح شد و تا ۱۵ تیرماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در این موزه به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان بزرگمهر، خیابان برادران شهید مظفر، شماره ۷۴ برپاست. در نمایشگاه روز هفتم، ۱۴ اثر پوستر و چهار اثر نقاشی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

«منظومه خسوف» در جامعه هنری دیهیم

نمایشگاه گروهی از آثار داوود و زاها بیات با عنوان منظومه خسوف با گردآوری فرشته شادی با همکاری گالری آتبین، دهم تیر تا پنجم مرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در جامعه هنری دیهیم به نشانی شریعتی، بالاتر از مترو صدر، جنب کوچه هدایت، پلاک ۱۷۳۶ برپاست.

«خانه‌ی من» در دیدار

نمایشگاه گروهی خانه‌ من از مجموعه دو برداشت از سرامیک معاصر ایران با گردآوری نرگس فراهانی، دهم تا ۳۱ تیر به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری دیدار به نشانی خیابان مفتح جنوبی، کوچه مبینی، پلاک ۱۰ برپاست.

«پیوستگی» در اِچ

نمایشگاه گروهی از آثار عماد البرز و پریزاد جعفری با عنوان پیوستگی، دهم تا ۳۱ تیر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری اِچ به نشانی خیابان شریعتی، روبه روی دولت، کوچه میرزا تاراج، پلاک ۱۰ برپاست. این نمایش نشان می‌دهد که چگونه رویکرد نوآورانه و متفاوت هنرمندان به هنر فیگوراتیو و تعهد به کنشگری فرهنگی و اجتماعی ترکیب می‌شود تا بدنه یک اثر قدرتمند را بسازد.

«یادی از برگ‌های فروریخته» در اُ

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار بویه سادات‎نیا، دهم تا ۲۷ تیر به جز روزهای شنبه‌ و یکشنبه‌ از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول برپاست.

«ت-ه-ر-ا-ن» در اُ

نمایشگاه انفرادی عکس از آثار فاطمه خواجه‌نوری با عنوان ت-ه-ر-ا-ن با گردآوری آیدین باقری، دهم تا ۲۷ تیر از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اُ (طبقه ۲) به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه دوم دایر است.

همچنین نمایشگاه عکس ملال فقدان با آثار این هنرمند، ۲۷ خرداد تا ۲۷ تیر در گالری محیطی باغ هنر خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است، این نمایشگاه شامل ۲۰ عکس برگرفته از تجربه شخصی خواجه‌نوری و روایتگر از دست دادن انسان‌ها و باقی ماندن نشانه‌های آنهاست.

نمایش «منظومه خسوف» تا نقاشی‌های مسعود کیمیایی

«زیست امروز» در گالری ملت

نمایشگاه زیست امروز (vertchy’s choice) شامل ۱۰۸ اثر از ۱۱۳ هنرمند معاصر و با آثار نقاشی، طراحی، چاپ دستی، تصویرسازی، نگارگری، تذهیب، خوشنویسی و عکاسی با گردآوری سیمین قرقچیان (vertchy) دهم تیرماه ساعت ۱۶ در گالری پردیس ملت افتتاح می‌شود و تا ۲۴ تیرماه همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در این گالری به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبه روی بزرگراه کردستان، پردیس سینما گالری ملت، طبقه منفی ۲ برپاست.

مجسمه‌های مهدی شیراحمدی

نمایشگاه انفرادی حجم از آثار مهدی شیراحمدی، دهم تا ۲۴ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایرانشهر به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۱/۶۹ دایر است.

«چهره به چهره» در دنا

نمایشگاه انفرادی طراحی علی خسروی با عنوان چهره به چهره، دهم تا ۲۴ تیر روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دنا به نشانی خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک چهار، زنگ ۲ میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش «در آستانه» در عصر

نمایشگاه انفرادی نقاشی مهتا معینی با عنوان در آستانه، دهم تا ۲۴ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ برپاست.

«شاید انسان» در گلستان

نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی دیجیتال مسعود احمدی با عنوان شاید انسان، دهم تا ۲۲ تیر به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گلستان به نشانی خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ پذیرای علاقه مندان به این هنر است.

«شب/توافق» در طراحان آزاد

نمایشگاه انفرادی از آثار نقاشی امین طهرانی با عنوان شب/توافق، دهم تا ۲۱ تیر به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری طراحان آزاد به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک پنج میزبان برپاست.

«پیوسته گسستن» در نگر

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار مانیا جلالی فراهانی با عنوان پیوسته گسستن، دهم تا ۲۱ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ در نگارخانه نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول دایر است.

نقاشی‌های مسعود کیمیایی در آریانا

نمایشگاه نقاشی‌های مسعود کیمیایی نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینما، دهم تا ۲۰ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری آریانا به نشانی الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته (شهید فیاضی)، شماره ۹میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش «منظومه خسوف» تا نقاشی‌های مسعود کیمیایی

نمایش «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» و «بی‌سر و بی‌صدا» در خانه هنرمندان

نمایشگاه تصویرسازی قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب به همت انجمن تصویرگران ایران و به یاد زنده‌یاد مهدی آذریزدی از نویسندگان سرشناس و جریان‌ساز حوزه ادبیات کودک و نوجوان، دهم تا ۲۰ تیر از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری‌های استاد ممیز و زمستان خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر برگزار می‌شود. آیین افتتاحیه این نمایشگاه دهم تیر ساعت ۱۷ تا ۲۰ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

همچنین نمایشگاه عکس صبا سرور با عنوان بی‌سر و بی‌صدا به کوشش هوفر حقیقی، دهم تا ۲۰ تیر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ (به جز شنبه‌ها) در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران برپاست. این نمایشگاه شامل ۲۶ قطعه عکس اجتماعی است که سرور طی دو سال عکاسی کرده است.

«در چند سانتی‌متری منظره» در ویستا

نمایشگاه گروهی در چند سانتی‌متری منظره با گردآوری بهنام کامرانی، دهم تا ۲۰ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ برپاست.

«ادراک پریشی» و «دری که از آن باز نخواهی گشت» در گالری محسن‌

نمایشگاه انفرادی از آثار علی فی با عنوان ادراک پریشی، دهم تا ۱۹ تیر به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری محسن‌ (منفی یک) به نشانی ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ برپاست. همچنین نمایشگاه انفرادی آثار چیدمان یلدا اسکندری با عنوان دری که از آن باز نخواهی گشت، ۲۷ خرداد تا ۱۷ تیر به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در بخش پاسیو این گالری میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه آثار نقاشی مسعود مولایی

نمایشگاه آثار نقاشی مسعود مولایی با موضوع انسان و طبیعت بی‌جان با حدود ۵۰ اثر، دهم تا ۱۷ تیر در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران واقع در میدان نیاوران (باهنر)، خیابان پاسداران، مقابل بوستان نیاوران برپاست.

«اثر انگشت» در گالری جاوید

نمایشگاه خط‌نگاره‌های افسانه پرچکانی با عنوان اثر انگشت، دهم تا ۱۷ تیر به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری جاوید به نشانی خیابان ولیعصر، ابتدای زرتشت غربی، خیابان یزدان، پلاک ۱۷ واحد یک برپاست. این مجموعه شامل آثاری است که این هنرمند طی زمستان سال ۱۳۹۹ تا بهار ۱۴۰۱ خلق کرده است. این آثار حروف الفبای پارسی را در کانون توجه قرار داده و کوشیده اهمیت این حروف در انتقال اندیشه فارسی‌زبانان به زبانی معاصر را به بحث بگذارد.

پرچکانی که حدود دو دهه در عرصه روزنامه‌نگاری سیاسی فعالیت داشت، مدتی است به هنر کالیگرافی روی آورده و کوشیده به بیان دغدغه‌هایش از طریق هنر بپردازد. او تلاش می‌کند مخاطب را در برابر پرسش‌هایش بگذارد و ذهن آنان را به یافتن جواب‌های چندوجهی ترغیب کند.

«استیصال» در اِو

نمایشگاه انفرادی نقاشی حسین مولویان با عنوان استیصال با گردآوری نجمه امینی، دهم تا ۱۷ تیر به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در گالری اِو به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی سه، پلاک پنج، طبقه همکف و اول برپاست.

نمایش «منظومه خسوف» تا نقاشی‌های مسعود کیمیایی

«بیا تا مرا پیدا کنی» در نقش‌جهان

نمایشگاه گروهی نقاشی از آثار امیرحسین مصباح، امیررضا زنگنه و ابوالفضل زنگنه به کوشش عفیفه فرخاد، دهم تا ۱۷ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه نقش‌جهان به نشانی نیاوران، از میدان یاسر یه سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، پلاک ۹ برپاست.

«نقش بر آب» در ریشه ۲۹

نمایشگاه انفرادی فیلم/ویدئو، نیکناز میرقلمی با عنوان نقش بر آب، سوم تا ۱۷ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۲ در گالری ریشه ۲۹ به نشانی الهیه، خیابان آقابزرگی، روبه روی بانک آینده، جنب بانک خاورمیانه، پلاک ۳۱ میزبان علاقه‌مندان است.

«چهارگاه» در گالری والی

چهارگاه، نمایشگاه انفرادی چیدمان مونا آقابابایی، دهم تا ۱۶ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برپاست.

«شکفتن» در ارسباران

نمایشگاه انفرادی نقاشی، الهه نورانی با عنوان شکفتن، دهم تا ۱۶ تیر از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در گالری هنر یک (فرهنگسرای ارسباران) به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا برپاست.

«شیدایی وایو» در شلمان

نمایشگاه انفرادی نقاشی، یلدا فخیمی با نام شیدایی وایو با گردآوری رضا عمادی، دهم تا ۱۵ تیر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شلمان به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ برپاست.

نمایش «منظومه خسوف» تا نقاشی‌های مسعود کیمیایی

«رهایی» در گالری ژینوس

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان رهایی، دهم تا ۱۵ تیر به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ژینوس به نشانی خیابان دکترحسین ‌فاطمی، ابتدای خیابان‌ ولیعصر، پلاک‌۲۱، طبقه اول میزبان علاقه‌مندان است.

«آرزو» در نگارخانه احسان

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان آرزو، دهم تا ۱۵ تیر از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ در نگارخانه احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ برپاست.

«تیشک» در نگارخانه شفق

سومین نمایشگاه گروهی عکس تیشک (در زبان کُردی به معنی نور) با نمایشگاه‌گردانی شورش مباشری، دهم تا ۱۵ تیر از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه شفق به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست‌ و یکم، بوستان شفق، فرهنگسرای خانواده برپاست.

در این نمایشگاه ۳۷ تابلو عکس در ابعاد ۴۵*۳۰ از هنرجویان مباشری؛ اردلان فاروقی، اسما اکبری، امیرمحمد مساح، آرش سمیعی، صبا دانشور، بهار سلیمیان، بهنام فرخ‌زاد، پرستو فاطمی‌زاده، پریسا شریفی، پویه بابایی، ژیلا عباسی، سحر بزرگمهر، سحر محمدی، شبنم پسندیده، عسل نخ‌باف، علی اعظم، فاطمه بیگی، فرانک سجادی، فریماه نعمتیان، محسن عزیزی دانالو، ناهید مروی، نرگس عربانی‌نژاد و نوشین ابراهیمی به نمایش گذاشته شده است.

نمایش «منظومه خسوف» تا نقاشی‌های مسعود کیمیایی

«هورتاش» در نگارخانه گل‌های داودی

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان هورتاش، نهم تا ۱۴ تیر از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه گل‌های داودی واقع در خیابان آیت الله طالقانی، بین حافظ و شهید نجات الهی، پلاک ۲۶۳ برپاست.

نمایشگاه صنایع دستی در برج آزادی

نمایشگاه گروهی صنایع دستی به سرپرستی محمدیحیی‌زاده با همکاری استادان سید کمال میرطیبی، محسن کاوه، حسن رحمانی، مسلم زارع، محمود جورابچیان و ۲۱ هنرمند از جمله احمد بحجت، نگار راد، داود شمعدین، پرنیا باقری، پرویز احمدپور، غلامرضا یوسفی، محمد یحیی‌زاده، حیدر رضازاده، سامان قوچانی، داوود فلاحیان، اصغر بابایی، جمشید لطفی، داوود مولائی، محمد ریاحی، امیر وجدان و وجیهه سادات جلالی با ۵۰ اثر (معرق ظریف نگاره و سنتی، مشبک، قلم‌زنی روی چوب، حجم و منبت خط) ششم تا ۱۲ تیر از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه برج آزادی برپاست، هدف از اجرای این آثار زنده کردن چوب  و روح دادن به طرح‌ها بر روی نقاشی است.

«قلم مهر» در نگارخانه گلستان

نمایشگاه گروهی خوشنویسی قلم مهر با هدف معرفی آثار بانوان هنرمند فارغ‌التحصیل انجمن خوشنویسان تهران در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و نقاشی‌خط نهم تا ۱۵تیر از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در نگارخانه فرهنگسرای گلستان به نشانی میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک میزبان علاقه‌مندان است. در این نمایشگاه ۶۰ اثر از ۶۰ بانوی خوشنویس به نمایش گذاشته شده است.

«به رنگ خدا» در نگارخانه آفرینش نقش 

نگارخانه آفرینش نقش فرهنگسرای اشراق، نمایشگاه گروهی نقاشی به رنگ خدا را به سرپرستی سیدمحمد عمادی با ۸۰ اثر از آثار هنرمندان نقاش به سبک رئال و با تکنیک سیاه قلم و رنگ روغن با موضوع طبیعت، نهم تا ۱۴ تیر از ساعت ۹ تا ۱۷  برپا کرده است. نگارخانه آفرینش نقش در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، خیابان جعفرپناه واقع شده است.

«شعر صامت» در گالری کاما

نمایشگاه انفرادی از آثار مرسده لسانی با عنوان شعر صامت، سوم تا ۱۴ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۹ در گالری کاما به نشانی خیابان پاسداران، خیابان گلستان دهم، پلاک ۴۴، ساختمان فرین، طبقه دوم برپا است.

«نقاش در بهشت حضور ندارد»

نمایشگاه انفرادی از آثار نیلوفر محمدی‌فر با عنوان نقاش در بهشت حضور ندارد، سوم تا ۳۱ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۲۲ در فضای کافه گالری ریشه ۲۹ به نشانی الهیه، خیابان آقابزرگی، رو به روی بانک آیندا، جنب بانک خاورمیانه، پلاک ۳۱ دایر است.

«دیوانه» در مدار موازی

نمایشگاه آثار علی‌اکبر صادقی سورئالیست و نقاش نوکلاسیک روایت‌گرا با عنوان دیوانه، سوم تیر تا ۱۱ شهریور به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۹ در گالری مدار موازی به نشانی خیابان حافظ، نرسیده به چهار راه کالج، نبش کوچه بامشاد، پلاک ۴۰۹ میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش «منظومه خسوف» تا نقاشی‌های مسعود کیمیایی

هشتمین نمایشگاه دوستداران هفت ثمر

هشتمین نمایشگاه هنرهای تجسمی دوستداران هفت ثمر در حوزه نقاشی، عکاسی، چاپ دستی، تاپستری و مجسمه، سوم تا ۳۱ تیر به جز پنجشنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری هفت ثمر به نشانی خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره هشت میزبان دوستداران این هنر است.

نمایش آثار داود امدادیان

دو مجموعه از آثار داود امدادیان؛ منتخبی از چاپ‌های لینو (مربوط به سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۰) و چاپ‌های سیلک‌سکرین (مجموعه سمفونی‌ها ۱۹۹۰) با گردآوری یاشارآذر امدادیان، سوم تا ۳۱ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ برپا است.

«مُ خاطره» در یافته

نمایشگاه انفرادی عکس و چیدمان سعید فلاح‌فر با عنوان مُ خاطره، سوم تا ۲۴ تیر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری یافته به نشانی دروس، خیابان یارمحمدی، بن‌بست طالقانی، پلاک هشت دایر است.

«کادر» در آریانا+

نمایشگاه انفرادی نقاشی سحر مسلمیان با عنوان کادر، سوم تا ۲۴ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری آریانا+ به نشانی الهیه، خیابان فیاضی(فرشته)، پلاک ۹ برپا است.

نمایش «منظومه خسوف» تا نقاشی‌های مسعود کیمیایی

«کلکسیونر/هنر مدرن»

نمایشگاه گروهی حجم، نقاشی‌خط، کلکسیونر/هنر مدرن، سوم تا ۱۵ تیر از ساعت ۱۱ تا  ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی(غرب)، میدان احمدی روشن(کتابی)، خیابان ساسانی پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ برگزار می شود.

این رویداد یازدهمین دوره‌ نمایشگاه کلکسیونر با نمایش آثاری از اساتید هنر مدرنیسم ایران همچون صادق تبریزی، میرعبدالرضا دریابیگی، طلیعه کامران، گارنیک درهاکوپیان، پرویز تناولی، ژازه تباتبایی، محمدعلی ترقی‌جاه، منوچهر نیازی، آیدین آغداشلو، محمد احصایی، حسین محجوبی، نصرالله افجه‌ای، جلال شباهنگی، علی‌اکبر صادقی، قاسم حاجی‌زاده، علیرضا اسپهبد، پرویز کلانتری، توکل اسماعیلی (مش‌اسماعیل) و ناصر اویسی است.

«شاعر خط‌ها»

نمایشگاه شاعر خط‌ها گزیده آثار زنده‌یاد کامبیز درم‌بخش کاریکاتوریست و گرافیست، سوم تا ۱۵ تیر از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در گالری ثالث به نشانی کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ۱۴۸ برپا است.

«بال می‌شود این دست»

نمایشگاه انفرادی نقاشی خلیل سمائی جابلو با عنوان بال می‌شود این دست، سوم تا ۱۵ تیر به جز دوشنبه‌ها (شنبه تا پنجشنبه با تعیین وقت قبلی از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰) در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج دایر است.

«و او هم لبخند زد»

نمایشگاه آثار نقاشی منیر زنده با عنوان و او هم لبخند زد، چهارم تا ۱۴ تیر از ساعت ۱۲ تا ۲۰ (جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰، برای مشاهده آثار تعیین وقت قبلی الزامی است) در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش «منظومه خسوف» تا نقاشی‌های مسعود کیمیایی

«گسیخته» در گالری آ

نمایشگاه انفرادی نقاشی نجمه امینی با عنوان گسیخته، سوم تا ۱۳ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آ به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان عضدی(آبان جنوبی)، کوچه ارشد، پلاک هفت برپا است.

«رویای بی‌منطق» در ایده

نمایشگاه گروهی سورئال با نام رویای بی‌منطق با گردآوری مریم صبوحی و نمایش آثاری از فائزه افجه‌نیا، لیلا امینی، مهدی جلالی، عطیه حیدری، نیلوفر حیدری، روزبه دبیری، حسنیه رومی، محمد صابری تولایی، مهدی صبورمنش، مسیح طلوعی، شاهد گلشنی، سعید محجوبی، اهورا محمدی، جهانبخش مطبوع و پیام یاسینی، سوم تا ۱۳ تیر از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری ایده به نشانی تهران، خیابان کریمخان، خیابان خردمند شمال، خیابان هجدهم، پلاک ۲۶ میزبان علاقه‌مندان است.

«دیوان یزدان» در گالری جاوید

نمایشگاه انفرادی نقاشی یزدان سعدی با عنوان دیوان یزدان، سوم تا ۱۲ تیر به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری جاوید به نشانی میدان فاطمی، خیابان جویبار، خیابان زرتشت غربی، کوچه یزدان، پلاک ۱۷، واحد یک برپا است.

«مینی مالیسم و کانسپچوال آرت» در موزه هنرهای معاصر 

نمایشگاه گروهی مینی‌مالیسم (کمینه‌گرایی) و کانسپچوال آرت (هنر مفهومی) در هنر میانه قرن بیستم با نمایشگاه‌گردانی بهرنگ صمدزادگان، ۳۱ خرداد تا ۲۷ شهریور از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به جز تعطیلات رسمی در موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب بوستان لاله میزبان علاقه‌مندان است.

در این نمایشگاه بیش از ۱۲۰ اثر از ۳۴ هنرمند از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران از جمله سل له ویت، جوزف کاسوت، جان بالدساری، اد راشا، یان دیبتس، دنیس اپنهایم، برنار وُنه، شوساکو آراکاورا، مارسل دوشان، گیلبرت و جرج، دانلد جاد، رابرت اسمیتسون، میکله زازا، برند و هیلا بکر، گرفان الک، ژاکلین وینزور، تری اتکینسون و مایکل بالدوین، بورلی پپر، پیتر استرویکن، من ری، میشل آنجلو پیستولتو، رابرت موریس، مارسل بروتهرس، میشل استوارت، راجر ولش، دن فلاوین، کیت سونیر، اد راینهارد، اگنس مارتین، دیتر روث، کریستو و ژان کلود، فرانک استلا، گوردون ماتاکلارک و دنیل اسپوئری به نمایش گذاشته شده است.

نمایش «منظومه خسوف» تا نقاشی‌های مسعود کیمیایی

«سوار بر رنگین کمان» و «مَلعَبه‌ای بَرای لیلیت» در گالری اعتماد

نمایشگاه آثار نقاشی نگار قیامت با عنوان سوار بر رنگین کمان، ۲۷ خرداد تا ۲۱ تیر به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری اعتماد یک به نشانی خیابان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن‌بست شیرودی، پلاک ۲۵ برپاست. همچنین هشتمین نمایشگاه انفرادی حمزه فرهادی نقاش، مجسمه‌ساز و معمار با عنوان مَلعَبه‌ای بَرای لیلیت در این گالری میزبان علاقه‌مندان است.

«سپید» در نگارخانه آریا

غلامحسین نامی نقاش، استاد دانشگاه و از پیشگامان جنبش هنر مدرن در نقاشی معاصر ایران در تازه‌ترین نمایشگاه خود با عنوان سپید، به ارائه‌ آثار منتخب بیش از پنج دهه‌ فعالیتش در حوزه‌ تجسمی پرداخته است. این نمایشگاه به‌ نوعی مروری بر کارنامه‌ حرفه‌ای نامی را پیش‌ روی مخاطب قرار می‌دهد، نمایشگاه سپید، ۲۷ خرداد تا ۱۷ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه آریا به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس‌آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ برپاست.

نمایش حجم «در۳ بُعد»

نمایشگاه گروهی حجم با عنوان در ۳ بُعد با آثاری از امین آقایی، صادق ادهم، سروش ایزدبخش، کیوان بیرانوند، رامین جمشیدی، اعظم حاتمی، فرزانه حسینی، محمدرضا خلجی، عارف رودباری، رها شریفی، حسین شناور، قدرت‌الله عاقلی، فخرالدین کاکاوند، آتوسا وحدانی و فرانک یوسفی، ۲۷ خرداد تا ۱۵ تیر به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، پلاک ۶۴ میزبان علاقه‌مندان است.

«Conflictus» در خاک

Conflictus نمایشگاه انفرادی حجم از آثار مسعود اخوان‌جم، ۲۷ خرداد تا ۱۳ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری خاک به نشانی خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا، پلاک یک برپاست.

«نمایش دوم» در نیان

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار امیرحسین دزفولی با عنوان نمایش دوم، ۲۷ خرداد تا ۱۳ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری نیان به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرزآبادی، بن‌بست ابهری، پلاک پنج برپا است.

«کتمان» در باوان

نمایشگاه انفرادی عکس از آثار امید مهدی‌زاده با عنوان کتمان، ۲۷ خرداد تا ۱۳ تیر از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت برگزار می شود.

«حقیقت نه یک رویا، که رویاهاست»

بنیاد پژمان به مناسبت یکصدمین سال تولد شاعر، نویسنده و سینماگر بزرگ ایتالیا پیر پائولو پازولینی میزبان نمایشگاه حقیقت نه یک رویا، که رویاهاست، است. عکس‌ها و فیلم‌های این نمایشگاه توسط رضا حائری انتخاب و گردآوری شده و تمرکز آن بر فیلم گلچین هزار و یک‌شب از دید عکس‌های روبرتو ویلا و رابطه‌ پازولینی با ایران در خط سیر فعالیت‌های این کارگردان ایتالیایی است. این نمایشگاه ۲۰ خرداد تا ۱۸ شهریور از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در بنیاد پژمان کارخانه آرگو به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ دایر است.

همچنین منتخبی از آثار مجموعه‌ شخصی حمیدرضا پژمان که طی ۱۰سال فعالیت مجموعه‌داری او جمع‌آوری شده‌اند، در نمایشگاهی با عنوان نقطه‌ی گریز با گردآوری زهره دلداده، ۱۶ اردیبهشت تا هفتم مرداد در این بنیاد میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش «منظومه خسوف» تا نقاشی‌های مسعود کیمیایی

«تئاتر زندگی» در گالری +٢

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار بهاره نوابی با عنوان تئاتر زندگی با تکنیک اکریلیک و مداد روی کاغذ، ۲۰ خرداد تا ۲۰ تیر به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری +٢ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک هشت، طبقه‌ دوم برپا است.

نقاشی‌های فرشید ملکی در هور

نمایشگاه آثار نقاشی فرشید ملکی، ۲۰ خرداد تا ۱۳ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ دایر است.

«باغ فراموشی»، «شهرهای ناپیدا» و «فرار» در سو

نمایشگاه آثار نقاشی ونوشه کاظمیان با عنوان باغ فراموشی، ۲۰ خرداد تا ۱۲ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در طبقه اول گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ برپاست. نمایشگاه انفرادی آثار حجم اشکان بهجو با عنوان شهرهای ناپیدا در طبقه دوم این گالری برپاست. همچنین نمایشگاه آثار امیرعلی شیرزاد با عنوان فرار در طبقه سوم گالری سو میزبان علاقه‌مندان است.

«فراتر از اثر» در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

نمایشگاه نقاشی و طراحی فراتر از اثر، با نگاه و تأملی بر آثار طراحی و نقاشی جواد حمیدی نقاش و مدرس ایرانی (۱۲۹۷-۱۳۸۰شمسی) از پیشگامان هنر نوگرای ایران، ۲۸ اردیبهشت تا ۲۸ مرداد (شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳) در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از خیابان شهید دستگردی، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ برپا است.

نظر شما