شناسهٔ خبر: 54851279 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر اقتصاد و دارایی کشور :

تعداد سفر دریایی لنجداران افزایش می یابد

آقای خاندوزی گفت: تعداد سفر دریایی لنجداران به ۶ بار در سال افزایش پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی کشور در سفر خود به منطقه آزاد اروند و در گفت و گو با تجار و فعالان اقتصادی اروندکنار و چوئبده گفت : با مصوبه هیئت دولت قرار است تعداد سفرهای دریایی لنجداران از سه سفر به ۶ سفر در سال افزایش می یابد.

او از واردات ضابطه مند کالاهای ته لنجی و حذف ممانعت پلیس اقتصادی و گمرک در خصوص واردات برخی کالا ها نیز خبر داد.

بنا به گفته وزیر اقتصاد و دارایی میزان کالاهایی که امکان ورود قانونی پیدا خواهد کرد و انواع کالاها که به وزارت صمت هر استان جداگانه ابلاغ می شود، اتفاق مثبتی در راستای افزایش رونق و درآمد منطقه و رفع بیکاری رخ می دهد.

او در خصوص استقرار گیت ها در ورودی منطقه آزاد اروند نیز گفت : هنوز تصمیم در این رابطه گرفته نشده که در این سفر و با برگزاری جلسه ای با حضور منطقه آزاد و گمرک موضوع بررسی می شود و بعد از نهایی شدن نتیجه اطلاع رسانی می شود .

آقای خاندوزی در رابطه با موضوع معافیت گمرکی در مناطق آزاد نیز گفت: معافیت گمرکی پیشنهاد شده که وزارت صمت در صورت تایید آن باید این پیشنهاد را در هیئت وزیران برای مصوب شودن مطرح کند، اما بخاطر قطعی نشدن اکنون نمی توان وعده ای را به مردم در این خصوص داد.

این مسئول به تجار و بازرگانان اروندکنار گفت : باید گمرک این شهر به ظرفیت اسمی خود دست یابد و دوباره فعال شود.

افزایش ظرفیت ترخیص کالای ملوانی از گمرک اروندکنار، توسعه زیرساخت‌های گمرکی بندر چوئبده، اصلاح نگاه گمرک به فعالیت گمرکی در این شهرهای مرزی، توسعه زیرساخت‌های بندری در اروندکنار و چوئبده همچنین الحاق دو شهر مرزی و بندری اروندکنار و چوئبده به محدوده منطقه آزاد اروند برای استفاده از امتیازات گمرکی این منطقه و برخورداری از ظرفیت احداث مگاپورت از مهم‌ترین مطالبات مطرح شده توسط فعالین اقتصادی اروندکنار بود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی کشور صبح امروز به‌ منظور بررسی وضعیت زیرساخت‌های اقتصادی در آبادان و خرمشهر از طریق فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان با هدف رونق اقتصادی این شهرستان ها و به درخواست نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وارد منطقه آزاد اروند شد.

بازدید از گمرک اروندکنار، وضعیت دروازه‌های ورودی منطقه آزاد اروند و پایانه تجاری مرز بین‌المللی شلمچه از جمله اهداف سفر یک روزه این مسئول به منطقه است.

نظر شما