شناسهٔ خبر: 54849693 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سوئیس به تحریم‌های اروپا علیه روسیه پیوست

ایرنا

دولت سوئیس با اعلام اجرای کامل بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه تا سال ۲۰۲۳ به طور رسمی به تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق از راشا تودی، دولت سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: با تصمیمی که در ۲۹ ژوئن (۸ تیر) اتخاذ شد، این کشور تدابیر جدیدی را که اتحادیه اروپا در ۳ ژوئن (۱۳ خرداد) ۲۰۲۲ معرفی کرد، اجرایی می‌کند.

به گفته هیات حاکمه سوئیس، این تحریم‌ها شامل تحریم نفت خام و برخی فرآورده‌های نفتی کشور روسیه است.

در این بیانیه آمده است: همانند اقدام‌های اتحادیه اروپا، خرید، واردات، ترانزیت و حمل و نقل محصولات نفتی روسیه به داخل خاک سوئیس ممنوع است. بر اساس این بیانیه تحریم نفتی روسیه در سوئیس به تدریج در سوئیس اعمال خواهد شد و باید تا ابتدای سال ۲۰۲۳ به طور کامل اجرا شود.

علاوه بر تحریم نفتی، سوئیس شرکت‌های این کشور را از ارائه خدمات حسابرسی و مشاوره به شرکت‌های روسی منع کرده و آنها را از تبلیغات محصولات سوئیسی در رسانه‌های دولت روسیه مثل راشاتودی و اسپوتنیک منع کرده است.

اتحادیه اروپا ششمین بسته تحریم‌های مرتبط با اوکراین علیه روسیه را در ۳ ژوئن (۱۳ خرداد) تصویب کرد. این بسته شامل تحریم نفت و محصولات نفتی روسیه از طریق دریا است. سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست ولی اوایل ماه جاری از این بسته حمایت کرد.

نظر شما