شناسهٔ خبر: 54846425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کنکور سراسری با شرکت بیش از ۲۴ هزار نفر در کردستان برگزار می‌شود

سنندج-ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از شرکت ۲۴ هزار و ۱۷۹ داوطلب استان در آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور آزمون کنکور سراسری در پنج رشته تحصیلی از هشتم تا یازدهم تیرماه در این استان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

هاشم ناظمی جلال روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آزمون کنکور سراسری رشته هنر صبح روز چهارشنبه ( ۸ تیر) برگزار شد و  آزمون رشته ریاضی و فنی و انسانی صبح روز پنج شنبه ۹ تیر، آزمون علوم تجربی صبح روز جمعه ۱۰ تیر و آزمون زبان های خارجی صبح روز شنبه ۱۱ تیرماه برگزار می شود.

 مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه کنکور امسال نسبت به سنوات گذشته تغییراتی خواهد داشت، گفت: مهم ترین تغییر کنکور تعداد پاسخنامه های آن است که در همه رشته ها و گروه های آزمونی به ازای هر دفترچه سئوال یک پاسخنامه اختصاصی تحویل داوطلبان می شود.  

ناظمی جلال ادامه داد: آزمون کنکور سراسری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری در شهرهای سنندج، مریوان، سقز، بانه، دیواندره، بیجار، کامیاران، قروه، دهگلان و سروآباد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه از مجموع ۲۴ هزار و ۱۷۹ داوطلب شرکت کننده در آزمون سراسر سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۴ هزار و ۲۰۴ نفر دختر و ۹ هزار و ۹۷۵ نفر پسر هستند، افزود: در گروه آزمایشی ریاضی یک هزار و ۳۸۶ نفر، گروه آزمایشی علوم تجربی ۹ هزار و ۹۳۳ نفر، در گروه آزمایشی انسانی ۷ هزار و ۷۹۴ نفر، در گروه آزمایشی هنر، دو هزار و ۵۵ نفر و در گروه آزمایشی زبان های خارجه نیز سه هزار و ۱۱ نفر شرکت کرده اند.  

ناظمی جلال در پایان به زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کنکور سراسری نیز اشاره کرد و گفت: داوطلبان کنکور سراسری از روز یکشنبه ۵ تیر تا روز سه‌­شنبه هفت تیر می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  نسبت به دریافت پرینت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.  

باجه های رفع نقص در ادارات آموزش و پرورش شهرستان های استان دایر است و داوطلبان می توانند در صورت داشتن هرگونه اشکال و یا مغایرت به واحد سنجش شهرستان ها مراجعه کنند.

نظر شما