شناسهٔ خبر: 54842040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

کمیته برگزاری همایش علامه حسن زاده آملی تشکیل شد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: کمیته علمی همایش علامه ذوالفنون با حضور اعضای این کمیته در محل بنیاد نخبگان استان مازندران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

خانم فاطمه اردشیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، اظهار کرد: نخستین جلسه کمیته علمی همایش علامه ذوالفنون برای بررسی و ایجاد هماهنگی های لازم و پیشبرد اهداف همایش با حضور اعضای کمیته در محل بنیاد نخبگان استان مازندران برگزار شد.

وی ادامه داد: یکی از ثروت های اجتماعی کشور بخصوص مازندران و شهر آمل، وجود شخصیت علمی و عرفانی علامه حسن زاده آملی است که خدمات زیادی به جامعه بشری و زیست علمی داشته اند و اندیشه ایشان در حکومت اسلامی مورد توجه است.

اردشیری تاکید کرد: محورهای اصلی همایش، "علامه، قرآن، حدیث و فقه"، "علامه، فلسفه و کلام اسلامی"، "علامه، عرفان و اخلاق"، "علامه، نجوم، ریاضیات و طب"، "علامه و ادبیات"، "علامه و زیست اجتماعی در حوزه های سبک زندگی، سیاست، جوانان، مقام زن"، "تاریخ شفاهی و خاطرات" تعین شده است.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که ایشان دو بار در زمان حیاتشان، در همایش ابن عربی و بار دیگر در جلسه اسفار و بار دیگر در شب ارتحال ایشان که از سوی مکتب تفکیک بوده است، مورد هجمه قرار گرفته اند، لذا ضرورت احساس شد تا همایش ملی در سه پنل، "نگاه به مکتب تفکیک و نقش علامه حسن زاده" و "نگاه به مبانی عرفانی و فلسفی حضرت علامه" ؛ "نگاه به اندیشه اجتماعی علامه" در قم، آمل و بابل به فراخور شخصیت والای ایشان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 313/48

نظر شما