شناسهٔ خبر: 54840848 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هوشمند شدن صدور گواهی در پزشکی قانونی قم

معاون پزشکی قانونی قم از الکترونیکی شدن فرآیند صدور گواهی پزشکی قانونی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 شیث امینی گفت:مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی باید از طریق مقام قضایی یا ضابط قضایی به پزشکی قانونی معرفی شوند و این روند در بستر سامانه الکترونیک امکان پذیر است و مراجعان با حضور در پزشکی قانونی و اعلام شماره ملی یا شماره نامه ارسال شده می‌توانند روند صدور گواهی را پیگیری کنند.

او می گوید:سازمان پزشکی قانونی کشور دارای یک نرم افزار واحد برای ثبت مراجعات و پاسخ گویی است که هر گونه سوابق مراجعه فرد به این سازمان را در اقصی نقاط کشور رصد و اعلام می‌کند.

به گفته معاون پزشکی قانونی استان قم فرآیند احراز هویت افراد هم با اتصال نرم افزار سازمان به درگاه اینترنتی ثبت احوال کشور انجام شده و نیازی به ارائه کارت شناسایی از سوی اشخاص نیست.

 امینی گفت: پس از انجام معاینات و بررسی‌های لازم گواهی شخص صادر شده و از طریق سیستم مکاتباتی الکترونیکی به مرجع درخواست کننده ارسال می‌گردد.

او از مهمترین مزایای این روش را جلوگیری از جعل گواهی و افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌ها عنوان کرد و گفت: قرار است در گام‌های بعدی و با توسعه سامانه الکترونیک پزشکی قانونی از قابلیت‌های دیگر آن نظیر ارسال پیامک برای مراجعه کنندگان و اتصال آن به سامانه مکانیزه قوه قضاییه هم رونمایی شود.

نظر شما