شناسهٔ خبر: 54833382 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بازگشت لژیونرها

فصل نقل و انتقالات امسال با بازگشت لژیونرها به فوتبال ایران همراه شده است.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، فوتبالیست‌های زیادی بعد از چند سال حضور در خارج از کشور، در سال منتهی به جام جهانی قصد بازگشت به ایران و قرار گرفتن در فهرست تیم ملی را دارند. استقلال و پرسپولیس از محبوب ترین مقاصد برای این بازیکنان هستند.

سایت فوتبال 360 نوشت: استقلال و کاوه رضایی، به توافق اولیه رسیده‌اند و مهاجم سابق شارلوا و کلوب بروژ، فصل بعد احتمالا دوباره در لیگ برتر بازی می‌کند. سپاهان، جدی‌ترین رقیب استقلال برای جذب رضایی است و می‌خواهد مسیر او را به سمت اصفهان تغییر دهد. انتخاب نهایی رضایی هر تیمی باشد، به نظر می‌رسد دوران بازی او در اروپا تمام شده و قصد دارد، در لیگ برتر بازی کند. مسیر مشابهی که چند لژیونر دیگر ایران هم در این فصل رفته‌اند.

مهاجرت برعکس

پرسپولیس فصل پیش و بعد از جدایی چند ستاره خود، نتوانست بازیکنان مناسبی برای جانشینی آن‌ها به خدمت بگیرد. این فصل آن‌ها برای تقویت تیم‌شان و پس گرفتن قهرمانی از استقلال، به جای تیم‌های لیگ برتری سراغ بازگرداندن لژیونرها رفتند. علیرضا بیرانوند که فصل پیش در پرتغال موفق نبود و مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع شنزن چین اولین خریدهای پرسپولیس بودند. آن‌ها قصد بازگرداندن علی علیپور و احمد نوراللهی را هم داشتند که به نتیجه نرسیدند. سایر تیم‌های لیگ برتری هم پس از پرسپولیس مسیر مشابهی رفتند. استقلال در دو مقطع مختلف، برای جذب رضایی اقدام کرد که به نظر می‌رسد مذاکرات اخیر آن‌ها، نتیجه بخش بوده است. آن‌ها برای به خدمت گرفتن محمد نادری هم تلاش می‌کنند اما در جذب مهدی قایدی ناکام ماندند. سپاهان هم برای بازگرداندن علی کریمی مذاکراتی انجام داده و مثل استقلال، به دنبال جذب رضایی است. کریم انصاری‌فرد هم هدف تراکتور محسوب می‌شود.

همه منتظر سعید

سعید عزت‌اللهی، نام مشترک در لیست همه تیم‌های مدعی لیگ برتر است. عزت‌اللهی که نمایش فوق العاده‌ای در بازی‌های انتخابی جام جهانی داشت، فصل پیش به صورت قرضی به الغرافه قطر رفت. قرارداد قرضی عزت‌اللهی و الغرافه تمام شده و وایله، مشکلی با انتقال قرضی یا قطعی او ندارد. به شرطی که باشگاه مقصد، حاضر به پرداخت هزینه سنگین رضایتنامه او شود. فعلا هیچکدام از تیم‌های ایرانی خواهان عزت‌اللهی، توان پرداخت این رقم را ندارند و امیدوارند وایله از موضعش کوتاه بیاید.

دستمزدهای نجومی

یکی از دلایل اصلی چرخش بازیکنان ایرانی از لیگ‌های اروپایی به سمت ایران، افزایش عجیب دستمزد بازیکنان لیگ برتری در فصل اخیر است. لژیونرهای ایرانی در صورت بازگشت به ایران، حداقل دستمزدی 20 میلیارد تومانی خواهند داشت. رقمی که با قیمت فعلی دلار هم، بیشتر از 650 هزار دلار به حساب آن‌ها واریز می‌کند. کمتر بازیکن ایرانی در فوتبال اروپا، بیش از این دستمزد می‌گیرد و همین موضوع، انگیزه آن‌ها برای پوشیدن دوباره پیراهن تیم‌های لیگ برتری را افزایش می‌دهد.

تغییر سیاست تیم ملی

در زمان مربیگری کارلوس کی‌روش، حضور بازیکنان ایرانی در لیگ‌های بزرگتر، امتیازی ویژه برای آن‌ها بود. موضوعی که باعث شد بسیاری از بازیکنان در سن کم تصمیم به لژیونر شدن بگیرند و بعضی از آن‌ها مثل عزت‌اللهی، حتی زمانی که در باشگاه‌شان بازی نمی‌کردند به تیم ملی دعوت می‌شدند. دراگان اسکوچیچ اما سیاست متفاوتی دارد. دعوت پرتعداد بازیکنان لیگ برتری در سال‌های اخیر، این چرخه را عوض کرده است. عارف غلامی، فرشاد فرجی و میلاد سرلک هم در سال‌های اخیر شانس حضور در تیم ملی را پیدا کرده‌اند. بازیکنانی مثل بیرانوند و پورعلی‌گنجی، قصد دارند با حضور دوباره در ایران جایگاه‌شان را پس بگیرند و کاوه رضایی و علی کریمی امیدوارند با حضور در لیگ برتر، جزو مسافران جام جهانی باشند.

 

نظر شما