شناسهٔ خبر: 54818957 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لطفی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مشکل مسکن یک شبه ایجاد نشده است

عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک گفت: مشکل مسکن در کشور یک شبه ایجاد نشده که بتوان با سرعت آن را رفع کرد.

صاحب‌خبر -

آقای سعید لطفی گفت: مجلس باید با وضع قوانین کارآمد و جامع در حوزه مسکن، زمینه‌ای را فراهم کند که مشکل مسکن به صورت ریشه‌ای درمان شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک می گوید، بدون شک وضع قوانین جامع در بخش مسکن در ابعادی نظیر مسکن استیجاری، بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری و... با رویکردی کاملا علمی و تخصصی و بهره‌گیری از الگوی کشور‌های موفق می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند که قانون مسکن در مسیر درست ریل‌گذاری شود.

به گفته آقای لطفی هم اکنون به هیچ وجه نمی‌توان بحران مسکن را انکار کرد و عدم موازنه بین عرضه و تقاضای مسکن سبب شده تا روز به روز شکاف بین تولید و تقاضای مسکن تشدید شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک می‌گوید، مشکل مسکن یک شبه به وجود نیامده که انتظار داشته باشیم در یک بازه زمانی کوتاه آن را رفع کنیم. اما اگر طرح‌های حوزه مسکن و ورود دولت به این مقوله مبتنی بر نگاه کارشناسی و به دور از سیاسی‌کاری باشد، می‌توان امیدوار بود حداقل گام‌های درست برای حل بحران مسکن برداشته شود.

هر چند سال یکبار شاهد جهش یکباره قیمت مسکن هستیم، اما از سال ۱۳۹۷ قیمت مسکن به حدی بالا رفته و متوسط زمان دسترسی خانوار‌ها افزایش پیدا کرده است.

پیش از این یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس اعلام کرده بود که مشاوران املاک به افزایش قیمت مسکن دامن می‌زنند، البته اینکه مشاوران املاک خود به افزایش قیمت دامن می‌زنند درست نیست چراکه به گفته بسیاری از کارشناسان یکی از دلایل افزایش نرخ‌های اجاره عدم همکاری مالکان افزایش یافته است.

بدمسکنی، وجود صد‌ها بافت فرسوده ناپایدار، افزایش میزان سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و ساخت مسکن در اراضی فاقد خدمات زیربنایی و روبنایی به خوبی بیانگر کارنامه ناموفق دولت در حوزه مسکن است.

نظر شما