شناسهٔ خبر: 54813525 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شرکت بیش از ۲۴ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: ۲۴ هزار و ۱۷۹ داوطلب استان در کنکور سراسری امسال که از ۸ لغایت ۱۱ تیرماه در استان برگزار می‌شود،شرکت می کنند.

صاحب‌خبر -

هاشم ناظمی جلال گفت: آزمون کنکور سراسری امسال با رقابت ۲۴ هزار و ۱۷۹ داوطلب در رشته‌های هنر، ریاضی و فیزیک، انسانی، تجربی و زبان‌های خارجه از روز ۸ لغایت ۱۱ تیرماه همزمان با سراسر کشور در حوزه‌های آزمونی استان برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: آزمون کنکور سراسری رشته هنر صبح روز چهارشنبه ۸ تیر، آزمون رشته ریاضی و فنی و انسانی صبح روز پنج شنبه ۹ تیر، آزمون علوم تجربی صبح روز جمعه ۱۰ تیر و آزمون زبان‌های خارجی صبح روز شنبه ۱۱ تیرماه برگزار می‌شود.

او می گوید: کنکور امسال نسبت به سنوات گذشته تغییراتی خواهدداشت و مهم‌ترین تغییر کنکور تعداد پاسخنامه‌های آن است که در همه رشته‌ها و گروه‌های آزمونی به ازاء هر دفترچه سوال یک پاسخنامه اختصاصی تحویل داوطلبان می شود.

ناظمی جلال گفت: آزمون کنکور سراسری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری در شهر‌های سنندج، مریوان، سقز، بانه، دیواندره، بیجار، کامیاران، قروه، دهگلان و سروآباد برگزار خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: از مجموع ۲۴ هزار و ۱۷۹ داوطلب شرکت کننده در آزمون سراسر سال ۱۴۰۱،  ۱۴ هزار و ۲۰۴ نفر دختر و ۹ هزار و ۹۷۵ نفر پسر هستند.

به گفته او در گروه آزمایشی ریاضی یک هزار و ۳۸۶ نفر، گروه آزمایشی علوم تجربی ۹ هزار و ۹۳۳ نفر، در گروه آزمایشی انسانی ۷ هزار و ۷۹۴ نفر، در گروه آزمایشی هنر، دو هزار و ۵۵ نفر و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجه نیز سه هزار و ۱۱ نفر شرکت کرده اند.

ناظمی جلال در پایان به زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کنکور سراسری نیز اشاره کرد و گفت:  از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۵ توزیع کارت آغاز  شده و داوطلبان تا پایان وقت امروز فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

شایان ذکر است؛ باجه‌های رفع نقص در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان دایر می‌باشد و داوطلبان می‌توانند در صورت داشتن هرگونه اشکال و یا مغایرت به واحد سنجش شهرستان‌ها مراجعه کنند.

نظر شما