شناسهٔ خبر: 54809657 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

شناورهای پرسرعت سپاه در داخل کشور ساخته می‌شود/ الحاق ناو &q...

اقتصاد ایران: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران از الحاق ناو شهید حاج قاسم سلیمانی با قابلیت حمل بالگرد به ناوگان نیروی دریایی سپاه در آینده نزدیک خبر داد.

صاحب‌خبر -
- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ دریادار علیرضا تنگسیری مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد با اشاره به توقیف دو نفتکش یونانی در آب‌های خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه، اظهار کرد: پیش از این یونانی‌ها نفتکش ما را به سواحل این کشور بردند و نفت آن را خالی کردند و با پررویی دادگاه حکم به توقیف آن داد.

وی با اشاره به حمایت و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب از توقیف نفتکش آنها در آب‌های خلیج فارس، افزود: در یک زمان و یک لحظه اما در دو جغرافیای متفاوت در شرایط نامساعد جوی و با باد باسرعت وزش 27 نات دو نفتکش یونان را در هرمزگان و بوشهر توقیف کردیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه، ایران را کشوری ذوالبحر عنوان و تصریح کرد: ما جزایر راهبردی در خلیج فارس داریم که مانند ناو هواپیمابر غرق نشدنی هستند.

سردار تنگسیری دیگر عامل اقتدار نیروی دریایی سپاه را دانش بنیان بودن اقتصاد دریایی دانست و گفت: قایق‌های پرسرعت سپاه امروز با سرعت 70 تا 90 نات ( با سرعت 130 تا 170 کیلومتر بر ساعت) در داخل ساخته می‌شوند.

وی تاکید کرد: امروز در تنگه هرمز و به عنوان نمایندگان مردم هر شناوری تردد می‌کند از آنها سوال می‌کنیم و آنها پاسخ می‌دهند؛ مجبور هستند جواب بدهند چون آبراهه ورودی و خروجی در اختیار ایرانا است.

وی با بیان اینکه تأمین امنیت تنگه هرمز برعهده سپاه پاسداران است گفت: بیگانگان فرامنطقه‌ای در خلیج فارس هستند، اما حضورشان کمرنگ است چون ریشه‌ای در منطقه ندارند. دیگر آن زمان گذشت که یک ناو هواپیمابر یا یک ناوشکن بیگانه وارد منطقه می‌شد و بوق می‌زد و همه شناورها خبردار می‌ایستادند.

وی درباره تولید شناور در داخل گفت: به زودی ناو شهید حاج قاسم سلیمانی که با قابلیت حمل بالگرد به ناوگان نیروی دریایی سپاه اضافه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما