شناسهٔ خبر: 54807763 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمله سایبری به لیتوانی در واکنش به ممنوعیت ورود کالا‌ به کالینینگراد

یک گروه هکری طرفدار روسیه از پاسخ به ممنوعیت کالایی اتحادیه اروپا در قالب حمله سایبری به لیتوانی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

گروه هکری طرفدار روسیه موسوم به «کیل‌نت» (Killnet) مسئولیت حمله سایبری به لیتوانی را بر عهده گرفت و اعلام کرد این حمله واکنشی به تصمیم اتحادیه اروپا برای ممنوعیت ورود کالا‌ها به منطقه کالینینگراد روسیه است.

به گزارش رویترز، سخنگوی گروه کیل‌نت به رویترز گفت: «حمله سایبری ما تا زمانی که لیتوانی ممنوعیت را لغو نکند ادامه خواهد داشت. ما هزار و ۶۵۲ منبع وب را از بین برده‌ایم.»

کالینینگراد با یک خط ریلی از لیتوانی به بقیه روسیه متصل می‌شود.

لیتوانی در حال حاضر با ممانعت از ورود کالا‌های تحریمی به منطقه کالینینگراد، نوعی تهاجم مستقیم علیه روسیه را اجرا کرده است، اما مدعی است که فقط تحریم‌های اتحادیه اروپا را اجرا می‌کند.

هفته گذشته در واکنش به این اقدام، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو برای واکنش به ممنوعیت وضع شده به دست لیتوانی برای ترانزیت کالا به منطقه کالینینگراد روسیه به اقدام دیپلماتیک بسنده نخواهد کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین هم گفته بود: «این تصمیم واقعا بی‌سابقه است. این نقض همه چیز است، وضعیت از وخیم هم بدتر است.»

پیش از این، شورای اروپا تحریم‌هایی را که در سال ۲۰۱۴ پس از الحاق کریمه به روسیه علیه مسکو اعمال کرده بود، تمدید کرد.

این تحریم‌ها تا ۲۳ ژوئن ۲۰۲۳ تمدید خواهد شد و شامل ممنوعیت‌های واردات محصولات از مناطق الحاقی، سرمایه گذاری‌های زیرساختی یا مالی، خدمات گردشگری و همچنین صادرات برخی کالا‌ها و فناوری‌ها می‌شود.

نظر شما