شناسهٔ خبر: 54804083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

روند انجام فعالیت های فرهنگی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارزشمند و اثرگذار است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در دیدار با استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی این استان در خصوص مسائل و موضوعات کتابخانه های عمومی استان گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در دیدار با بهمن امیری مقدم، استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی این استان در خصوص مسائل و موضوعات کتابخانه های عمومی استان گفتگو کرد.

بهمن امیری مقدم، استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در این نشست گفت: تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی یک مطالبه مردمی است و در سفر بابرکت رئیس جمهور اعتباری خوبی برای این منظور در نظر گرفته شده است.

استاندار کرمانشاه در خصوص فعالیت های فرهنگی در کتابخانه عمومی استان بیان کرد: روند انجام فعالیت های فرهنگی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارزشمند و اثرگذار است، این فعالیت های هدفمند برای علاقه مند کردن کودکان و نوجوانان به کتابخوانی بسیار مناسب است.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: اهمیت تشکیل جلسات انجمن بر کسی پوشیده نیست و راهکارهای فرهنگی ‌و توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در این جلسات برای اعضای انجمن به صورت اجرایی در اولویت قرار گیرد و همه مسئولین باید برای توسعه فرهنگ مطالعه در بین افراد جامعه تلاش کنند.

امیری مقدم در مورد کتابخانه های آسیب دیده در زلزله سرپل ذهاب خاطرنشان کرد: امیدوارم با سفر بابرکت رئیس جمهور به استان اتفاقات خوبی در حوزه عمرانی و همچنین ادامه تکمیل ساختمان کتابخانه های عمومی در شهرستان های آسیب دیده از زلزله صورت گیرد تا بتوانیم به این مطالبات مردمی تحقق بخشیم.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: در استان کرمانشاه ۳۰ انجمن کتابخانه های عمومی داریم که با پشتوانه قانون تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشخاص حقیقی و حقوقی به ریاست فرمانداران و بخشداران و دبیری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ها، بخش ها و شهرها مدیریت می شوند. این جلسات به صورت منظم برای رفع موانع و مشکلات و پیشرفت ها در توسعه زیرساختی و کتابخوانی تشکیل می شود.

وی افزود: با توجه به استمرار تشکیل جلسات انجمن کتابخانه های عمومی، در سال ۱۴۰۰ برای سومین بار متوالی، انجمن کتابخانه های عمومی استان رتبه برتر کشوری را کسب کرد و از استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های استان توسط نهاد کتابخانه ها تقدیر و قدردانی بعمل آمد.

حسنی خونسار در ادامه بیان داشت: جهت رفع بسیاری از موانع و مشکلات از استاندار درخواست می کنم شخصا در جلسات انجمن حضور یابند، تا بتوانیم با رفع موانع پیش رو، فرهنگ کتابخوانی در کرمانشاه را ارتقا دهیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، با اشاره به چندین دوره برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه گفت: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان در شرایط سخت کرونا و به صورت غیرحضوری در فضای مجازی برگزار شد. از استان کرمانشاه ۴۰ هزار نفر شرکت کننده داشتیم و ۵۱۲ نفر در بخش های مختلف این جشنواره برگزیده شدند که با اهدای لوح یادبود و جوایز جشنواره از این برگزیدگان تقدیر بعمل آمد.

در ادامه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گزارشی از سایر بخش های حوزه فعالیت کتابخانه های عمومی استان به استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه ارائه داد.

نظر شما