شناسهٔ خبر: 54800085 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

غبارآلودگی و نفوذ گردوخاک از عراق در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از خیزش گردوخاک در نقاط مختلف کشور و غبارآلودگی آسمان غرب کشور به دلیل نفوذ گردوخاک از کشور همسایه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان هواشناسی، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده در شمال آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، برخی مناطق گیلان و مازندران، جنوب سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر در بعضی ساعات رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. آسمان نوار غربی کشور به سبب نفوذ گردوخاک از کشور عراق و وزش باد غبارآلود است که در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه (هفتم تیرماه) در نیمه‌جنوبی سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده انتظار می‌رود. طی دو روز آینده وزش باد در خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، جنوب سمنان، شرق تهران افزایش می‌یابد که سبب افزایش غلظت گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه (هشتم و نهم تیرماه) در جنوب سیستان‌وبلوچستان در ساعات بعدازظهر بارش پراکنده رخ می‌دهد و در شمال‌شرق و شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود و طی روز پنجشنبه در سواحل شمالی کشور و خراسان‌شمالی وزش باد، کاهش نسبی دما و ابرناکی و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: جمعه (دهم تیرماه) وزش باد گاهی همراه با گردوخاک در نوار شرقی و بخش‌هایی از سمنان و شرق تهران پیش‌بینی می‌شود، همچنین تا چهارشنبه خلیج‌فارس، تنگه هرمز، دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیاییان، درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (هفتم تیرماه) صاف و گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد و طی چهارشنبه (هشتم تیرماه) صاف و در بعدازظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: طی امروز و فردا (ششم و هفتم تیرماه) اهواز با دمای ۴۵ و ۴۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۹ و ۱۰ درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

نظر شما