شناسهٔ خبر: 5479442 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تأکيد لاريجاني بر برگزاري انتخاباتي سالم و شفاف با حضور حداکثري مردم (1)

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/03/10
رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در جمع فرمانداران سراسر کشور بر برگزاری انتخاباتی سالم و شفاف، با حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس و خبرگان تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای لاریجانی با تبریک میلاد امام عصر (عج) و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، از فرمانداران کشور به دلیل پیگیری و حل مشکلات مردم در شرایط کنونی کشور تشکر کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و همچنین تحولات منطقه و بین‌الملل گفت: موضوع انتخابات می‌تواند در مسائل منطقه و بین‌المللی مؤثر باشد.
وی گفت: انتخابات مجرایی است که مردم به طور واقعی بر سرنوشت خود حاکم می شوند و مهم‌ترین ساز و کاری است که این امر را مهیا می‌سازد.
رئیس مجلس افزود: شرایط انتخاباتی ما باید شرایط پررنگ‌تری باشد تا تأثیرگذار شود.
آقای لاریجانی با اشاره به پیچیده بودن شرایط منطقه و تعدد بحران منطقه‌ای گفت: عناصر سرکش و کم‌هویت از نظر دینی در منطقه زیاد هستند و تحولاتی در وضع منطقه به وجود آمده است.
وی با اشاره به رفتار ابهام‌آمیز کشورهای بزرگ در منطقه افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که حاوی تفکر الهام‌بخش است در منطقه تأثیر می‌گذارد.
آقای لاریجانی گفت: ما نیرو به منطقه نمی فرستیم اما فکر انقلاب اسلامی فکر پویایی است و باعث بیداری مسلمانان منطقه می‌شود و جمهوری اسلامی ایران نقش‌آفرین است.
وی افزود: جدا از این امر، مسائل امنیت ملی ما موضوعاتی است که باید منطقه را به‌درستی رصد و تحلیل کنیم و ارزیابی صحیحی از شرایط منطقه داشته باشیم و ارزیابی این مؤلفه را برای انتخابات مهم می‌دانم.
رئیس مجلس گفت: برگزاری انتخابات باشکوه حتماً قدر و منزلت جمهوری اسلامی ایران را بالا می‌برد و در معادلات منطقه‌ای تأثیرگذار است و این تا حدی روشن است.
لاریجانی افزود: مسائل امنیتی یک کشور یک امر جدا از مسائل امنیت منطقه نیست و بنابراین باید مسائل منطقه را خود رصد و از امنیت کشور مراقبت کنیم که خوشبختانه در همین‌آشفتگی که در منطقه وجود دارد، ایران از یک ثبات امنیتی خوب برخوردار است و گاهی که بعضی از مطالب گفته می‌شود به نظر من از صحت لازم برخوردار نیست.
وی گفت: در کل امنیت ایران یک امنیت پایدار و قوی است و این به دلیل هوشیاری ملت است و هم نیروهای کارآمدی که در بخش‌های امنیتی هستند نگاه دقیقی به صحنه دارند و برخی مسائل تاکتیکی است که باید به آنها توجه کنیم.
ادامه دارد
صدا و تصویر دارد
---

نظر شما