شناسهٔ خبر: 54792594 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه:

بافت‌های فرسوده کرمانشاه باید از بن‌بست فعلی خارج شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه گفت: متاسفانه بافت‌های فرسوده کرمانشاه سال‌هاست در یک رکود و بن‌بست گرفتار شده و باید با ارایه راهکارها و مشوق‌های مناسب از این وضعیت رهایی یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «محسن ارجمندی» یکشنبه شب در نشست بررسی وضعیت بافت فرسوده کرمانشاه که با حضور مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: استاندار کرمانشاه در آخرین نشست شورای مسکن استان خواهان بررسی و ارایه مشوق های تازه برای احیای بافت‌های فرسوده استان و به ویژه شهر کرمانشاه و ایجاد یک تحول مثبت در وضعیت نامناسب فعلی شد.

وی اظهار داشت: وجود تعداد زیادی واحد مسکونی با متراژ بسیار پایین در بافت‌های فرسوده یکی از موانع رونق ساخت و ساز در این بافت‌ها است که با تشویق مالکان این واحدها برای مشارکت در ساخت پروژهای مسکونی و تجمیع آن ها، می توان به حل این مشکل کمک کرد.

ارجمندی، مهیا کردن بسترها برای ورود تشویق سرمایه گذاران را یکی دیگر از راهکارهای اثرگذار دانست و گفت: ترغیب افراد برای سرمایه گذاری در بافت های فرسوده نیازمند ارایه مشوق های مناسب همچون کاهش هزینه انشعابات و ماده صد، افزایش تراکم و ارایه تسهیلات مناسب است که باید از طریق شورای مسکن و کمیسیون ماده ۵ تصویب و ارایه شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: فراهم شدن بسترها برای رونق ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده به پویایی اقتصادی و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق بسیار کمک می کند.

بیش از یک سوم از جمعیت یک میلیون نفری شهر کرمانشاه در حاشیه شهرها و بافت فرسوده زندگی می کنند.

در استان کرمانشاه بیش از ۲ هزار هکتار بافت شهری ناکارآمد در قالب، بافت تاریخی، فرسوده، سکونت گاه های غیر رسمی وجود دارد که بیشترین آن مربوط به بافت فرسوده شهر کرمانشاه با هزار و ۲۲۰ هکتار است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۲ شهر و ۲هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

نظر شما