شناسهٔ خبر: 54788048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

باغملک عاری از تب کریمه کنگو

رئیس مرکز بهداشت باغملک گفت: تاکنون موردی از تب کریمه کنگو در این شهرستان گزارش نشده است.

صاحب‌خبر -

محمد  افکارده با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور گفت؛ تب کریمه کنگو بیماری مشترک انسان و دام است که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی در ذبح دام، خرید، نگهداری و پخت گوشت می تواند افراد را به این ویروس، آلوده نماید.

او گفت:  هماهنگی و تشدید نظارت‌های بهداشتی بر اماکن عرضه دام توسط مرکز بهداشت و سایر دستگا‌های مرتبط در حال انجام است تا از بروز بیماری در شهرستان پیشگیری گردد.

رئیس مرکز بهداشت باغملک می‌گوید: کمیته‌های هماهنگی و آموزشی در ستاد مرکز بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت، پایگا‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت،  جلسات آموزشی جهت کلیه مراقبین سلامت، بهورزان و سایر پرسنل توسط نیرو‌های ستادی و محیطی با هدف تشدید اقدامات آموزشی در جهت پیشگیری از این ببماری در حال برگزاری است.

این مقام مسئول بازدید از قصابی‌ها و آموزش قصابان در مراکز عرضه گوشت،  بازید از مطب‌ها و آموزش پزشکان در خصوص گزارش موارد بیماری در صورت مشاهده، آموزش فردی و برگزاری جلسات آموزشی گروهی جهت عامه مردم، قصابی‌ها، دامداران و ... توسط کارشناسان بیماری‌ها، بهورزان، مراقبین سلامت در سطح مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت،   توزیع رسانه‌های آموزشی از طریق فضای مجازی جهت ارتقای سطح آگاهی عموم مردم و استفاده از ظرفیت سفیران سلامت و رابطین محله جهت آموزش و اطلاع رسانی به خانوار‌های تحت پوشش را از دیگر اقدامات انجام شده برای جلوگیری از این بیماری عنوان کرد.

آقای افکارده گفت: جهت پیشگیری از بیماری لازم است که خرید و ذبح دام حتما از مراکز مورد تائید مرکز بهداشت و اداره دامپزشکی انجام شود و مردم به هیچ وجه دام را در منازل، خیابان‌ها و معابر ذبح نکنند و بعد از خرید گوشت تازه حتما به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود سپس اقدام به مصرف نمایند.

نظر شما