شناسهٔ خبر: 54787033 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برای جلوگیری از فساد، نیازمند ایده‌های نو هستیم

صاحب‌خبر -
برای جلوگیری از فساد، نیازمند ایده‌های نو هستیم
خبرگزاری آریا-معاون اول قوه قضائیه گفت: روز به روز فرآیند‌های سنتی باید کنار گذاشته شود و فرایند الکترونیکی و هوشمندسازی جایگزین شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق در نخستین همایش ایده‌های تحول آفرین ثبتی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه به کلاهبرداری ناشی از معاملات با اسناد عادی اشاره کرد و افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از سازمان‌های تاثیر گذار در امور حاکمیتی است و انتظار داریم تحولی که در سازمان ثبت باید صورت گیرد نسبت به نهاد‌های دیگر قوه قضاییه بیشتر باشد.
وی گفت: امروز جامعه درگیر برخی کلاهبرداری‌هایی است که ناشی از معامله با اسناد عادی است و باید با ایده‌های نو جلوی فساد و کلاهبرداری گرفته شود و یکی از آن‌ها این است که همه اسناد به صورت رسمی باشد.
معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: به هر حال حاکمیت نیاز دارد، برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ها حتما اسناد به صورت رسمی تنظیم شود و هوشمند سازی در این حوزه یک ضرورت است تا فرایند‌های سنتی کنار گذاشته شود و جای آن‌ها را فرایند‌ها الکترونیکی و نوین بگیرد.
مصدق با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد یکی از سازمان‌های تأثیرگذار در امور قضائی و مسائل مردم است افزود: از زمان تأسیس دایره ثبت در وزارت دادگستری در ده‌ها سال پیش، تغییرات بسیاری رخ داده است و انتظار می‌رود تحولی که در این سازمان رخ می‌دهد، باید بیش از سایر نهاد‌ها باشد.
وی ادامه داد: بویژه که سازمان ثبت اسناد از جمله سازمان‌هایی است که مستقیم با مردم سر و کار دارد و به نوعی در خط مقدم است.
معاون اول قوه قضاییه با اشاره به خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان ثبت اسناد براساس قوانین و مقرارت وظایفی اعم از ثبت اسناد و املاک، اجرای مفاد اسناد رسمی را بر عهده دارد، همچنین مدیریت دفاتر اسناد رسمی ازدواج و طلاق، ثبت شرکت ها، علائم و اختراعات و ثبت مالکیت صنعتی و معنوی برعهده ایم سازمان است.
وی افزود: باتوجه به اینکه سازمان ثبت در ارتباط مستقیم با مردم است، بنابراین هدف اصلی این سازمان باید رضایتمندی مردم باشد چرا که مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند بنابراین هرکاری که انجام می‌دهیم، باید در راستای رضایت مردم باشد و در جایی که کار مردم در دست ماست نباید کوتاهی صورت گیرد.
مصدق با بیان اینکه مطالباتی که مردم برای حل مشکلات دارند نیاز به ایده‌های جدید دارد گفت: مطالبات برای حل مشکلات با انجام کار‌های روزمره امکان پذیر نیست و نیاز به ایده نو دارد، بنابراین امروز این همایش در چهارچوب ثبت به همین منظور تشکیل شده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین مصدق گفت: در قوه قضاییه ایده‌های نو حائز اهمیت و ارزش هستند. انتظار ما از معاونت‌های مختلف قوه قضاییه و سازمان‌های تابع آن است که مدیران این مجموعه حرف جدید برای حل مشکلات مردم داشته باشند.
وی افزود: اصلاح امور در رابطه با صدور سند برای منابع طبیعی و صیانت از انفال موضوع مهمی است، زیرا جامعه درگیر برخی از کلاهبرداری‌ها است که این کلاهبرداری‌ها ناشی از معاملاتی بوده که با اسناد عادی انجام می‌شود بنابراین باید از فساد جلوگیری کنیم و در این راستا نیازمند ایده نو هستم.
معاون اول قوه قضاییه گفت: حاکمیت برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ها نیاز به اسناد رسمی دارد و هوشمند سازی یکی از ضروریات است بنابراین روز به روز فرآیند‌های سنتی باید کنار گذاشته شود و فرایندالکترونیکی و هوشمند سازی جایگزین شود که سازمان ثبت اسناد و املاک در این خصوص موفق است و افق روشنی پیش روی این سازمان دیده می‌شود.

نظر شما