شناسهٔ خبر: 54781543 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و به کوشش شرکت فناور پایش سطح اسپادانا صورت گرفت؛ تسهیل واردات مواد اولیه به کمک برند دانش بنیان

تولید قطعاتی از جنس کاربید‌های سرامیکی از طریق بازیافت

پژوهش در صنعت معدن و به ویژه آهن، سرآغاز نیازسنجی و فعالیت شرکت فناور پایش سطح اسپادانا در این حوزه شده است که پس از پروژه‌های موفق در زمینه قطعات مقاوم به سایش، موفق به تولید قطعاتی از جنس کاربید‌های سرامیکی از طریق بازیافت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم و به نقل از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، این شرکت که اکنون در صنعت با عنوان «پاساکو» شناخته می‌شود، با توجه به نیاز و کمبود جهانی، این فلز و سرامیک گران‌بها را از متریالی که از کشور خارج می‌شد به چرخه تولید بازگردانی کرده و در سال 98  اولین برداشت بازیافتی خود را به ثمر رسانده است.

حامد توکلی، مدیر عامل شرکت فناور پایش سطح اسپادانا در مورد محصول تولیدی این شرکت اظهار کرد: پس از تولید محصولات، طبق آزمایش‌های صورت گرفته بر قطعات تولید شده متوجه شدیم کیفیت بالای قطعات قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است و اکنون یکی از شرکت‌های شناخته شده در صنعت معادن فلزی در ایران هستیم و با تمام کارخانه‌های فولادی کشور ارتباط داریم.

بهره‌وری چشمگیر فناوری در مسیر رشد

وی ادامه داد: قطعات مقاوم به سایش که در صنعت در معرض سایش قرار می‌گیرند توسط محصولات این شرکت طول عمر بیشتری پیدا می‌کنند و سرعت تولید در کارخانه‌ها افزایش پیدا می‌کند، روکش‌کاری قطعات فلزی و الکترودهای توپودری از دیگر محصولات این شرکت است.

مدیر عامل شرکت فناور پایش سطح اسپادانا خاطر نشان کرد: با استقرار در مرحله رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان توانستیم با قاعده و اصول مربوطه پیش برویم که البته با اثبات خودمان پیشرفت‌های بیشتری را کسب کردیم و فناوری، بیشترین کمک را در این مسیر  به ما  کمک کرده است.

تسهیل واردات مواد اولیه به کمک برند دانش بنیان

وی معتقد است که دانش بنیان شدن این شرکت و همچنین شعار سال باعث شده که تسهیلات ویژه‌ای را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهند و در سال جاری، واردات مواد اولیه تسهیل شود. از لحاظ دانش و فناوری بی‌نیاز شدیم و بیشتر موانع به نیاز سرمایه بر می‌گردد که تسهیلات دولتی در این مسیر بسیار موثر است.

توکلی با اشاره به زمینه اشتغال‌آفرینی گفت: 8 پرسنل ثابت و 9 پرسنل پیمانکار در این شرکت مشغول به کار هستند، شروع کار با یک نفر انجام شد و اکنون به 16 نفر رسیدیم و این نشان از دیگر موفقیت‌های این مجموعه است؛ همچنین ارتباط با دانشگاه‌ها و فراخوان جذب و همکاری در این مسیر خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه جوانان امروز باید برای خود ایجاد انگیزه کنند، گفت: هیچگاه بدون تلاش و استمرار موفقیتی به دست نمی‌آید و ورود ما به  شهرک علمی و تحقیقاتی و کاری تیمی، انگیزه‌ای ایجاد کرد که برای یک هدف مشخص تلاش کنیم.

نظر شما