شناسهٔ خبر: 54776942 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

«ایران» گزارش می‌دهد

از تهدید پیامکی تا استیضاح

صاحب‌خبر -
چند وقتی است که فعالیت سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، از سوی برخی از نمایندگان مجلس مورد نقد قرار گرفته است؛ برخی از منتقدان از سر دلسوزی و برای آنکه مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت حل شود، صحبت می‌کنند و البته برای برون رفت از مشکلات که دستاورد دولت گذشته است هم راهکار ارائه می‌کنند. آنها خواهان این امر هستند که چرخ تولید و صنعت روان‌تر بچرخد تا تولیدکنندگان، تولید کیفی و رضایت بخش داشته باشند و از طرفی تجارت کشور رونق بگیرد تا در دولت سیزدهم به دلیل کمبود منابع ارزی صحبت از ممنوعیت واردات کالا نشود، همان اتفاقی که در دولت گذشته باعث ممنوعیت بیش از 2 هزار و 300 قلم کالا شد.
اما برخی از منتقدان به جهت نگاه شخصی، عملکرد وزیر صمت را زیر سؤال می‌برند. این افراد برای آنکه خواسته‌هایشان با جواب منفی وزیر صمت و معاونان وی روبه‌رو شده، عملکرد فاطمی امین را به باد انتقاد گرفتند و خواهان استیضاح او شدند. در این میان برخی از نمایندگان مجلس نیز که دلسوز کشور و مردم هستند بدون آنکه اطلاعی داشته باشند با این افراد همراه شدند.
روز گذشته خبرگزاری فارس نوشت به تازگی موضوع استیضاح وزیر صمت از سوی تعداد محدودی از نمایندگان مجلس مجدداً مطرح شده و دنبال می‌شود. اگرچه استیضاح یکی از ابزارهای نظارتی مجلس است و نمایندگان حق دارند که طبق قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس بر عملکرد وزرا نظارت داشته باشند اما اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که برخی از نمایندگان از حربه استیضاح برای اهداف شخصی خود استفاده می‌کنند.
در موضوع استیضاح وزیر صمت قاطبه نمایندگان مجلس معتقد هستند دلایل متقنی برای استیضاح فاطمی امین با توجه به عملکرد 10 ماهه وی در وزارت صمت وجود ندارد و هنوز برای قضاوت درباره عملکرد وی در این وزارتخانه عریض و طویل زود است. اما خبرها حکایت از آن دارد که دو نفر از نمایندگان مجلس که از طراحان و پشت صحنه‌های استیضاح وزیر صمت هستند پس از فشارهای متعدد در آخرین بار در قالب پیامکی تهدید‌آمیز، اتمام حجت کرده‌اند که باید گزینه آنها در شرکت صنعتی و معدنی چادرملو به عنوان مدیر منصوب شود‌.
معدن چادرملو در طول یک سال گردش مالی سنگینی دارد و وقتی نماینده‌ای مطالبه انتصاب مدیران خود را در چنین بنگاه اقتصادی بزرگی دارد، قطعاً اهداف خاص مالی را هم دنبال می‌کند. این در حالی است که رهبر انقلاب بارها، از جمله در دیدار اخیر نمایندگان مجلس، نسبت به دخالت نمایندگان در انتصابات دستگاه‌های اجرایی تذکر داده بودند. این خبرگزاری عنوان کرد که بزودی اسامی نمایندگانی که در حال اعمال فشار برای مهره چینی در دستگاه‌های اجرایی هستند پس از بررسی‌های بیشتر و گزارش به مراجع ذی صلاح منتشر خواهد شد.
به هر ترتیب از نمایندگان مجلس این انتظار می‌رود که برای استیضاح یک وزیر بررسی‌های لازم صورت گیرد تا مبادا حقی به جهت برخی از سودجویی‌ها پایمال شود. باید قبول کرد که دولت گذشته وزارت آشفته‌ای به نام وزارت صنعت، معدن و تجارت را تحویل دولت سیزدهم داده و قطعاً اصلاح و احیا نیازمند زمان و کمک تمام بخش‌ها وحتی مجلس است.

برچسب‌ها:

نظر شما