شناسهٔ خبر: 54776562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

احداث 48 سازه برای مهار رواناب‌ها در منطقه مرزی سربیشه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه گفتک 48 سازه در منطقه مرزی بخش درح حوزه مشوکی شهرستان سربیشه برای مهار رواناب‌های سطحی احداث شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، محمد فتحی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان امروز در جمع خبرنگاران درباره مهار رواناب‌هایی که در مناطق مرزی این شهرستان احداث شده است، اظهارداشت: از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ با سرمایه‌گذاری حدود ۹ میلیارد ریال ۱۳ سازه آبخیزداری در مناطق مرزی شهرستان سربیشه احداث شد.

محمد فتحی افزود: در همین مدت ۸ سازه نیز با مشاکت قرارگاه شهید ناصری و مشارکت‌های مردمی با اعتبار بیش‌از  ۱۱ میلیارد ریال احداث که در مجموع ۵۵۵ خانوار از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به ۴ طرح آبخیزداری در روستای شورکه و تجشک که در سال ۱۳۹۷  احداث شده است، یادآور شد: این سازه‌ها با سرمایه‌گذاری بیش‌از ۵ میلیارد ریال احداث شده که ۲۰۰ خانوار از مزایای آن بهره‌مند شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه ادامه داد: علاوه بر این در ۱۳۹۸ یک سازه آبخیزداری در کلاته رحیمی با اعتبار بیش‌از ۸ میلیارد ریال احداث گردیده که ۳۵۰ خانوار را تحت پوشش قرار داده است.

فتحی گفت: سال ۱۳۹۹در روستای لانو که یکی دیگر از روستاهای مرزی شهرستان سربیشه محسوب می‌شود نیز  ۲ پروژه آبخیزداری با اعتبار بیش‌از ۱۰ میلیارد ریال با مشارکت قرارگاه شهید ناصری اجرا شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته در روستای قاسم آباد ۲ سازه آبخیزداری با سرمایه‌گذاری ۲۶ میلیارد ریال احداث شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه بیان داشت : در مجموع این ۴۸ سازه در بخش درح حوزه مشوکی با هدف مهار روان آب‌ها و کنترل سیلاب و کاهش خروج آب‌های سطحی از مرز، بهره‌برداری از آن در راستای افزایش رونق تولید و توسعه پایدار منطقه  اجرا شده است.

فتحی یادآور شد: حوزه‌های آبخیز مناطق مرزی این شهرستان نیازمند اجرای مطالعات و تخصیص اعتبارت بیشتر بوده تا بتوانیم خروج رواناب‌ها از کشور را کنترل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این سازه‌ها بیش از یک‌میلیون متر مکعب حجم آبگیری دارد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

نظر شما